AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
956

'Gluckande' Kräningshämmare

Al
8
Alltid BMW
BMW 530, -93
Har upptäckt att min kräningshämmare har ett klapp, man hör det när man kör över ojämnheter i vägbanan (det liksom 'gluckar' till då).

Med tanke på detta , vill jag fråga alla om att byta kräningshämmaren är något stort jobb ?

Alla tips tas emot, typ en checklista på detta byte, eller något liknande.

Hur svårt är detta jobb ? Kan man/jag klara av att byta denna kräningshämmare ?

/BMW:lover
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
det är inte de, så vanliga, stabilisatorstagen som alla får byta titt som tätt på sina bilar? Det är de stagen som binder samman länkarmen med krängningshämmaren (fram, för jag antar att det var där du menade)

//Martin
Al
8
Alltid BMW
BMW 530, -93
OK!
Har du några tips (typ 'checklista') hur man byter dessa ?

Tacksam för svar.

/BMW:lover
Det är hur lät som helst 2 bultar som måste lossas, finns en guide under mektips till e46
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
och de är ganska billiga också. Inte helt fel i sammanhanget. Vet att flera har köpt på biltema och har inte hört någon som är missnöjd med dem därifrån ännu?

//Martin
Visa användare
ProPro-medlem
13.412
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Ta en titt på Länk också. Men konceptet är densamma på de flesta BMW modeller precis som delorian påpekar.
Visa användare
ProPro-medlem
13.412
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
En note till, om muttrarna till krängningshämmarstagen har suttit där ett så är de till största sannolikhet 17 mm. BMW körde förut med 16 mm spår och 17 mm muttrar men när du köper nytt från BMW numera får du 16 mm spår och 16 mm muttrar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.