|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa en billig och bra navigator, men är lite osäker på vad man skall titta på. Jag vill att den skall (förutom navigation) spela mp3 och kanske kunna visa kort och givetvis klara POI. Gärna USB, SD, CompactFlash vore också bra. Vad skall jag titta på? Billig är ett krav. PeterB Länk | |
|
Länk Vad är billig? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Hade missat den artikeln. intressant analys. Tänkte försöka hitta en för mellan 2-3000. Det verkar ju finnas en gäng. Kollade just komplett.se dom hade ju en del till trevliga priser. PeterB Länk |
|
|
Jag har en Garmin Nüvi 360 som jag har kört över 1000 mil med. Bland annat till Frankrike genom Danmark, Tyskland och Belgien i somras. Jag är helnöjd med den och uppskattar det kompakta formatet samt att den har text-to-speach som läser upp gatunamn och Points of Interest. GPS-mottagningen är helt otrolig. Fungerar till och med inomhus och i mittplatsen bak i baksätet. Några grejer jag är mindre nöjd med: - POI:s är inte synliga i kartan om man inte har lagt in dem som en destination, dvs man ser inte symboler för bensinmackar, restauranger etc. - Om man kör omkring utan en rutt inlagd så kan man inte se vilka gator som är enkelriktade. - Man kan bara lägga in en viapunkt i sin rutt, dvs från A till B via C. Finns i och för sig en del mer eller mindre klumpiga workarounds som att skapa waypoints och lägga bland sina favoriter. - MP3-spelaren ger jag inte mycket för. Ljudet är helt ok men användargränssnittet lämnar en del övrigt att önska. Men trots detta fungerar den utmärkt för just det man behöver en GPS för, dvs att hitta dit man ska och veta avstånd och när man är framme. |
|
|
Tyvärr ligger garmin 360 lite för högt i pris. Testet i länken ovan var inte helt positivt till 360. Tittar därimot på Mio C510E (2895:-). Någon som har testat. PeterB Länk |
|
|
Hej! Jag tänker satsa på Navigon PNA6000T MN6 (Norden). Den verkar ha det mesta...Mp3 uppspelning vet jag dock inte (?). Men den har inbyggd TMC vilket jag ser som ett otroligt plus. Den visar symboler för mackar, restauranter o.s.v Även hastighets och vägskyltar...Den har ju även tunnelnavigering, filassistent och varnar för kameror. Svensk röstguidning och allt krimskrams som de flesta andra har...Den verkar bra helt enkelt. Länk Länk //Marc |
|
|
Har en Navman530, mycket användarvänlig. Bara att ladda ner fartkameraplaceringar gratis från nätet. rekommenderas Patric |
|
|
Ett måste är ju att den har SIRFstarIII och TMC, tycker jag. har ävemn tittat på en "My Guide 3000" som verkar OK. osäker på tillverkaren dock. PeterB Länk |
|
|
Har en MIO C710 den fungerar bra o har blåtand,mp3,bildvisning,tmc,fartkameror m.m. du kan också välja att visa pois till och med vilka som ska vara synliga. Windows CE i botten så den var lätthackad för att kunna lägga in egna pois enkelt med poiconvert,igopoi. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.