|
|
|
|---|---|
| var å köpte mig ett kupe filter hos bmw i går var lite osäker om min bil ade det men alla med ac skall ha detta kom han fram till,å under handskfacket skulle det finnas letat som en idiot överallt men inte hitta nått är jag blind eller har min bil inte de? | |
|
Länk Kan vara till hjälp, kanske inte stämmer till 100%. |
|
| nix tro ej det kan sitta där, hade bort luft kanaler å el grejor men hitta inget hitta bara en lucka med förångaren i till ac... sen gick de inte komma in någon stans utan att riva hela varme paket fick jag för mig.. ser ju som ´sagt lite anulunda ut på compacten... | |
|
Hej Dittodutt!! Har i dagarna bytt just kupeluftfiltret på min E36/M3 -96 enligt anvisningarna på länken Du fick. Det var inte svårt, men illustrationerna var väl SÅ DÄR. Hjälper gärna till, om Du vill. (Ofrivilligt rim) Nås på 0705-371770 MVH Keep racing. |
|
| På Compacten sitter kupefiltret under framrutan, du får alltså lossa den svarta listen "utifrån" och där under sitter filtret. | |
|
Otto_Ruben: menar du framför vindrutan? Den svarta plasten med fyrkantiga hål i precis framför torpedväggen? /Jonas |
|
|
azkikr: Ja där är det. Där finns de på min också, fastän min är utan AC. Om dina filter ser ut som två tjocka konformade pizzor skall de sitta där. Är inte helt säker på om det finns filter som ser annorlunda ut än de som jag har där framför/under framrutan på andras bilar.. |
|
| jasså,? ja jag lossade de där gallret (svarta gallret) å lyste ner där men såg inte något kanske behöver lossa mer? jag fick två fykantiga filter typ 13cm *13. | |
|
Mina filter var runda så dina sitter kanske inuti bilen iaf. Lycka till! |
|
|
Precis, lossa den plasten framför vindrutan, sen får man ta bort en plåt där också så sitter dom där under. Ritade en bild lite fort. Länk (Funkar den inte i Explorer så testa Firefox) |
|
|
Fel länk.... Länk |
|
|
Otto_ruben: Tack, du har väl AC, standard å 323ti... Jag har läst instruktionen här på autopower men misstänkte att dte inet var samma tillvägagångs sätt på compacten... på vanlig sedan går man ju in under handskfacket. filtret/filtrena är fyrkantiga om man har AC va? /Jonas |
|
| tack, för den bilden. ska krypa ner under huven sen i kväll å ser om jag hitta något... konstig att inte bmw kunde säga detta han sa att som skulle sitta under handsfaclet men han tänkte väl på "vanliga e36" trotas regnummret som han fick.. tack så länge åter kommer om läget sen... | |
| Jepp har AC i min, det stämmer två "fyrkantiga" filter ska det vara, tar 10 min att byta när man hittat rätt :) | |
|
har hittat å bytt dom nu som sagt dom satt under de där gallret vid insuget till kupen.. men de var ju inte smidigt vet inte hur mycket du lossade när det gick på tio min...? nu till nästa uppdrag byta olja i växellådan.. du har inte gjort det i din otto? å vet vad för olja det ska vara? tacksam för all hjälp.. |
|
|
Hmm iofs hade jag en polare med mig som pekade hur allt satt. Lossade på plasten sen plåten så satt dom där under, tyckte det gick lätt och smidigt. Har inte bytt växellådsolja i min men det borde väl vara samma låda som i någon annan modell, z3 2.8? 323? 328? |
|
| Jag har för mig att man skall skruva loss handsfacket och plocka bort det, och där någonstans skall det sitta... om jag inte minns helt fel... | |
| Eller var det ett annat filter... :) är visst lite trött. Såg nu att du fått svar redan... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.