|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har orginal system i min bmw och hade tänkt att förbättra det. Alternativen är ett par Nicama NS6933 6*9 från brl med adaptrar eller ett par MDS Dynamic DLMID4 4", dessa ska vara i hatthyllan isåfall. Vilket blir bäst? Behöver jag nåt slutsteg till 6*9 orna? Tack på förhand | |
|
Håller själv på med samma sak du gör men har lite andra tankar kring det. Skulle hoppat över 6*9:orna. Det är 80-tal. Om du nu prompt vill ha sådana så kika på dessa Länk. Bättre än mds/nicama. Slutsteg skadar ju "aldrig". Satsa på ett bra framsystem istället, med slutsteg på det. Så får du ett klart lyft! |
|
|
Sen en baslåda på det. Kan ju vara bra att köpa ett 4-kanals steg från början så har du det. Kompletterar du med en baslåda, rycker ut hatthyllehögtalarna och kör så! Ska foto när jag själv ska "bygga" (montera) mitt ljud. Börjar nästa veckan. |
|
|
Om jag skiter i hatthyllan och byter högtalarna vid fötterna mot ett par MDS Classic Audio CA52 coaxial eller Sony XS-F1325 (vilka är bäst)? Blir det nån skillnad? Eller får ett par 6 tum plats där? Jag vill inte slänga ut för mycket pengar. Baslåda tänker jag inte skaffa nu, det blir det kanske senare. |
|
|
Om du frågar mig så vet jag faktiskt inte. Mds produkter har jag haft en gång i tiden, när jag var grön så att säga. Jag gillar inte deras saker direkt, lite för att det väldigt betonat om hur många watt en högtalare spelar som max, verkar vara det enda viktiga. Så jag skulle köpt sony i det valet. Men ska du sätta i koaxialer? Antar det, varför köper du då inte ett bättre märke med finare ljud, prisskillnaden är inte SÅ stor trots allt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.