|
|
|
|---|---|
|
Någon som har en aning hur PDC (Park Distance Controll) skall fungera. Min "plingar till" i bakhögtalarna när jag lägger i backen eller aktiverar den manuellt via knappen. Där efter hör inget mer ovasett hur nära ett föremål jag backar. Någon som har en aning om var felet kan sitta och hur jag enklast fixar det? /Kul med option´s, allra hellst när det funkar. | |
|
Hej. NNär du lägger i backen och det skriker till bak så är detta ett felmeddelande, normalt ska det inte låta någonting när du lägger i växeln. Ta ut alla sensorer och kontrollera anslutningarna, du kan också mäta sensorerna, tror dom ska ligga runt 850 ohm. Lycka till. Pontus |
|
|
Tack Pontus ! Skall testa att pilla ut dem och mäta snarast. |
|
| Det var inte det lättaste att få ut dem. Hur gjorde du Pontus ? Eller är jag tvungen att motera ner hela bakre stötfångaren ? | |
|
Jaeee.... Själv behövde jag bara pilla ur tre för att hitta den kabeln som satt löst och dom tre satt inte hårt. Pontus |
|
Svärd |
Jag har också samma problem. Det plingar när jag lägger i backen och sedan blinkar lampan! Köpte bilen i förrgår och har inte hunnit leta så mycket fel... Ska kolla sensorerna först, vad kan vara fel annars??? |
|
PJ: På min 740 E38 räcker det med att "vika" undan det där aluminiumskydddet kring ljuddämparen. Därefter kan du sticka upp armen och på så sätt komma åt sensorerna. Min PDC tjuter också när man lägger i backen...det är nog tyvärr snarare regel än undantag att dessa sensorer "failar". //Rallegol |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.