|
|
|
|---|---|
|
Hej. körde i lite lera idag och helt plösligt började aitbag lampan lysa, har startat om bilen ett antal gånger men den lyser fortfarande. vad kan det vara tror ni? | |
Malman |
Kan vara bältes sträckare oxå! Lämna in för en diagnos. KOm ihåg att det är en säkerhets detalj... Skruva aldrig själv med det om du inte är hundra på vad du sysslar med!! |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bör väl knapast ha att göra med var du körde. Du får läsa av felminnet för att få förklaring till vad som är fel. Glapp i kablaget under någon av stolarna , eller passagsensorn för aktivering av passagerarairbagen är vanliga standardfel. Minsta avbrott tänder lampan och systemet är då ur funktion, måste återställas med diagnosprogram eller återställare för airbag. ///MVH Hasso Länk |
|
okej...ne jag är ju givetviss inte säker på att det har något med var jag körde att göra men efter som jag inte brukar köra i lera så tyckte jag dte var lika bra att ta upp. hur mycket kostar det är göra dessa dignoser på BMW, är ju Jul nu... mvh |
|
Malman |
Behöver inte åka till just bmw... Finns många verkstäder som fixar sånt. Tex Mekonomen Bilverkstäder... |
| Hej! Jag hade samma problem med min MINI Cooper som jag hade tidigare. Lampan började lysa vid 3 olika tillfällen. Jag hade garanti på bilen vid alla tillfällen. I två av fallen var det bältessträckaren som utlöste lampan, i det tredje fallet var det en kabel under stolen som hade hoppat ur. Jag frågade verkstaden vad det kommer att kosta sen när garantin har gått ut? 1200-1500:- var svaret jag fick. | |
|
okej...får känna lite på kablar under stolen då.annars är det bara att åka till en verkstad. någon som vet ca vad en felsökning kostar? |
|
| Min felsökning av ABS:n kostade 266:- och tog max 5 min på Bilcentralen (BMW) i Nacka. | |
| Är det sensorn i nån av framstolarna så kostar ett byte om du nu har sportstolar 2500:- på Novation i Uppsala. | |
| japp....har sportstolarna,låter som härliga summor... | |
|
Jag har en 320d -99 och airbaglampan lyste. For på BMW och gjorde en diagnos. Det var fel på sensormattan under passagerarstolen. Mattan kostade inte mycket, men jobbet var dyrare. Slutade på ca 3000:- Bra att veta: Killen på BMW berättade att dessa sensormattor, elslingor för stolsvärme m.m ska man vara försiktiga med. T.ex: Inte böja sig in i bilen och sätta ett knä på sitsen. Stor tyngd på liten yta, och mattan och elslingor kan då ta skada. Ta det lugnt! / nks |
|
| Va kul...alltså inga barn i en BMW...surt. | |
| det med knä osv, gäller ju inte bara bmw, utan ALLA bilar... inte minst volvo som brukar brinna upp! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.