AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.824

Dieselpump byte Turbo 525 tds

va
102
valles
525 tds Touring -92
Hej.

Lämnade in för 2 veckor seda in min 525tds-92 för dieselpumps-byte på en mindre Verstad.

Pumpen ja hittade va beg o legat typ 2år.

Dom har satt ditt den nya pumpen.så långt allt väl,men...........

Nu till problemet,killarna på verstan får INTE ihop det!!!!

Ngt strul med att bilden blvit SLÖ! Så nu har dom fastnat o vet inte va de kan bero på?

Innan ja lämna in den,med en läckande pump så va de inte fel på "slöheten"

Börja bli lite orolig....ngn expert som har ngr tips?

Mvh Valle
320-325
kanske är lite fel inställd den nya dieselpumpen. kanske förpumpen har pajat. då är just symtomen att bilen blir lite orkelös.min tds blev väldigt slö när dieselpumpen läckte ifs. antar att allt sitter efter markeringarna ..

hur bytte dom pumpen .. tog dom loss kamkedjor m.m .

mvh Johannes . hoppas det löser sej.

V12
va
102
valles
525 tds Touring -92
Nopp-...tydligen inga kamkedjor lossade..utan ett byte rätt av.....?
320-325
kanske är ställverket kasst på den beggade pumpen.. finns mer trådar längre upp om samma sak. men du kanske redan löst det?

V12
va
102
valles
525 tds Touring -92
Tja.

Inte löst problemet...va just på verstan o testade bilen....turbon kommer sent..vädigt sent...om än alls? (osäker)...dom har mätt turbontrycket..typ(0.25) om ja inte minns fel o den funkar som den ska......

Men dom menar på att pumpen o ställ verket inte ska ha ngt me turbon o görra? Turbon finkade innan bytet dock....

???
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Du bor ju i JPG varför åker du inte till Aneby..och man tar inte en begagnad pump utan att först köra den i bänk..det sitter en kontakt under insug sitter den i ordentligt den styr laddtryck
va
102
valles
525 tds Touring -92
Japp..du har rätt "Gto" tar ut bilen imorrn..o kolla med Dieslemeken eller Brantzells om..om dom kan göra ngn finjustering*
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Skulle satsa på Aneby i första hand
320-325
men o diesel pumpen ger för lite med bränsle så blir det dåligt avgaser = dåligt ladd.men angående att testa pumpen på bänk så tar dom som kan detta ALLDELS för mkt pengar för det ibland. iaf när jag ringde till en diesel firma. jag bara skratta o la på luren.

V12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.