AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.528

e34 centrallås, bilen låser upp sig själv

Er
19
Erikssons grabben
320iM -89
320i -86
1602 -75
har problem på min touring med centrallåset, när jag sätter in nyckeln på förarsidan vrider nyckeln åt höger, bilen går i lås dröjer sedan ca 1sekund så låses bilen upp av sig själv? Någon som haft detta problem?
Bl
253
BlackLime
320i -87
530i -93
jag vet inget om sånt här egentligen men det låter ju som det är nått stag eller nått som inte hamnar riktigt i läge och sen hoppar tillbaka.

Finns en massa saom kan vara för kort eller för långt justerat.
hade ett jobbigt felm på in E34 att varje gång jag låste den så hoppade bagagelucka upp :( Och sen så gick den bara lägga igen den fösiktigt för annars låste den inte. Det visade sig vara ett stag som var för kort. så fort det kom en kraftigare vibration så låste den upp sig.
Så jag tycker du ska ta ner dörrsidan och festa låsa samtidigt som du kollat. testa även att koppla bort nått stag där och se om det slutar.
Jag hade samma problem på min sedan , berodde på att batteriet hade dålig kapacitet, felet försvann när jag bytte batteri.
Er
19
Erikssons grabben
320iM -89
320i -86
1602 -75
den låser även upp dörrarna om jag håller nyckeln kvar i låst läge, då låser den alla dörrar sedan låser den upp alla dörrar utom förar dörren.
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
att den gör så där är väl bara för att meddela dig att det finns nåt fel i systemet. andra gången du låser den så förblir den låst va?
Kan ju vara brott i kabelhärvan till backluckan
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Den känner av att något lås inte låser korrket och därför låser den upp igen.
Kolla alla andra lås och även skuffluckan när du låser om dessa försöker låsa.
Kan som sagt vara kabelhärvan till bagaget och även någon dörrnäsa.

Mackan
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Kolla dörrnäsorna. Hade samma strul med min 93:a. Dörrnäsan trodde att dörren var öppen.
Er
19
Erikssons grabben
320iM -89
320i -86
1602 -75
ska kolla bakluckan.
dörrnäsa? en lite mer ingående förklaring vore fint.
tack/andreas
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Kolla länken så förstår du vad Jiipee menar. Länk

//Roffa
Er
19
Erikssons grabben
320iM -89
320i -86
1602 -75
hur kollar man dom?
passagerar dörren fram låses inte alla gånger ska börja på den.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Ta och skruva lös den(2st större torx skruvar har jag för mig) och ta en ohm mätare gärna med summerfunktion och mät på stiften, ska vara kontakt då den sk näsan är ute och när den är intryck dvs stängd dörr ska det inte vara kontakt.

På den nyare modellen sitter den sk näsan innanför själva bygeln.

//Roffa
kan vara någon dörrbrytare?
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Kolla säkringarna under baksätet när jag hade det problemet så var det en säkring som hade ärgat av vilket inte syntes och man misstänker ju inte en säkring eftersom bilen låser sig för att låsa upp igen.
Min gick att låsa om man låste direkt igen.
Lars

Er
19
Erikssons grabben
320iM -89
320i -86
1602 -75
någon som vet var man kan hitta en lista över vilak säkringar som är vilka, i min bil är ju listan på tyska (obegripliska)
Re
31
Reuter
530 D -02
525 TDSa -92 (röd)
525 TDS -93 (Silver)
testa att trycka in dörren när du låser. har samma problem på min 92a.styrenheten tror dörren är öppen,dörrbrytaren är sliten.men även kabelbrott till bakluckan är vanligt.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Hade samma problem.Kollade kabelstammenvid bakluckanoch två elkablar var av och orsakade kortis.Fixade tilldet hela och sen funkade låset som det skulle.

BMW e lag
Er
19
Erikssons grabben
320iM -89
320i -86
1602 -75
kollade upp dörrnäsorna och mätte upp dom och smörjde dom så nu funkar det, god jul på er och tack för hjälpen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.