AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.713

745il yatchline

Sida 3 av 3
st
3.456
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
E38B12:Jag såg ett du beskriver dig som någon med "en absurd passion för det vulgära, ovanliga, onödiga och sanslöst dyra"! Då passar ju Yachtline perfekt för dig! Vulgäritet skall dock inte förväxlas med tycke och smak hos en konnässör!

steaman,

De båtfolk du snackar om låter som de oseriösa typerna som dundrar runt i Bayliners i urtvättade seglarkavajer från mitten av 80-talet, kör en rostig S-klasse från 1992 samt kallar sig överklass.

Det låter även som de (få?) kapitalstarka personer i behov av bekräftelse du träffat beklagligt nog fått det hela om bakfoten - lyckligtvis är jag själv medveten om att det finns många penningstinna individer som har ypperlig smak och är sanna livsnjutare, utan några som helst behov av bekräftelse utan enbart en passion för livets bästa - oavsett om det innebär en E65, en Sunseeker eller en flaska Latour -61.

Jag håller dock med om att en Yachtline passat mig som en skräddarsydd Brioni, även om du tar min definition av vad som är vulgärt ur sammanhanget :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
735
Håller med steaman!
Även om Yachline-bilen (Zodiac har f.ö. en gummibåtsserie med samma namn) är läcker, vet jag inte om den har ngt att göra med att vara en konnäsör. Snarare possör eller exhibitionist!

E38B12 vet ärligt talat inte i vilka kretsar du rör dig i men kan lova dig att det finns gott om människor med mycket pengar och avsaknad av smak. Även de som kör Storebro och Sunseeker. Därmed inte sagt att folk som har extremt mycket pengar har dålig smak generellt.
st
3.456
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
E38B12, du sa det så bra själv! F.ö. så är varken Bayliner eller urtvättad seglarkavaj, än mindre kombinationen, vanligt förekommande i Stockholms skärgård men det kanske förekommer frekvent hamnen i Jönköping!

735,

Var vänlig läs mitt inlägg en gång till - har jag skrivit att det inte finns folk med pengar och dålig smak? Nej, dålig smak är inte förmögenhetsberoende, men att likt steaman dra alla Storebroägare över en kant enbart pga. dåliga erfarenheter är fel.

steaman,

Min erfarenhet från Västkusten, Sydfrankrike, Florida, Falsterbonäset och Stockholms skärgård säger mig att det ligger flest wannabes med statusdrömmar och gungar i en oförsäkrad Bayliner vid bryggan på Wermdö och i de trakterna än det gör på de flesta andra ställen. "Hamnen" i Jönköping har jag ingen erfarenhet av då jag aldrig seglat Vättern.

MVH,
Victor
En sån där Yachtline får gärna segla iväg med mig... come sail away with meeee...

/Vulgär

/Olof
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Skulle inte heller ha nåt emot att kasta loss med en Yachtline, måste ha varit sjörövare i nåt tidigare liv...

/Smaklös?
735
E38B12: Om vi nu ska dra saken till sin spets, så skriver inte steaman att ALLA Storebro ägare har dålig smak! Och nej du har du inte skrivit att alla med pengar har dålig smak, vliket jag f.ö. inte heller skrev.
Dock tvivlar jag på om du någonsin satt din fot på Värmdö då Bayliner inte råkar vara speciellt vanliga där. Speciellt inte sådana med ägare som glider runt i urtvättade skepparkavajer. ;-)

Huruvida Bayliner båtar skulle vara oförsäkrade i högre grad än andra båter låter jag dessutom vara osagt, då jag inte har ngn stats på detta. Men ngn kanske kan bevisa motsatsen?
735,

Ja du har helt rätt; självklart har jag aldrig satt min fot på Värmdö, ännu mindre lagt till med lämplig motorbåt vid Wermdö Golf & Country Club för en god bit mat och förfriskningar in på småtimmarna i trevligt sällskap. Nej jag ligger ju bara med nätbrynja i Jönköpings hamn och solbadar på en Flipper 620 med en avslagen Pripps Blå i höger näve ;)

MVH,
Victor
st
3.456
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
E38B12: Du kar konfirmerat mina misstankar!

Här är förresten bilen det talas om:
Länk

MVH,
Victor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.