AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.715

745il yatchline

Sida 2 av 3
Saknar proppelleruppgifter och segelgarderob i utrustningslistan, annars ok./ sneseglaren.
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
jag tror att de är lite avundsjuka med här ?

Länk
WAN,

Väl talat

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
st
3.460
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag vidhåller att jag tycker Yachtline är smaklös med kompassrosor och nåtat ädelträ! För en arab med liten möjlighet till sjöliv så är säkert detta exotiskt men jag vill inte ha det i en bil och slipper gärna kompassrosor i inredningen på min båt. Om du har möjlighet att gå ombod i en Storebro så ser du likheten.

I övrigt så tycker jag den är fin, men då är det ju ingen Yachtline!

735
steaman! Yachtlinen är ju ett komplement till en Storebro eller ännu hellre en Nord-West!
Håller med f.g. om att det är strange att killen inte lagt in blider på den aktuella bilen. Med det priset som han vill ha för yachtlinen lär han få behålla den en stund. Pre-facelift 65:or är kanske inte den mest efterfrågade beg.bilen for the moment..
st
3.460
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
bra ex går snabbt, speciellt de svenksålda!

Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
steaman, vi skall väl inte fortsätta och sprida fördomar på detta annars så eminenta forum!! eller var du sarkastisk i det senaste inlägget!
st
3.460
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag sprider inte fördomar, jag konstaterar bara fakta! Det finns fler svenska bilköpare som bara kan tänka sig att köpa en svensksåld bil än det finns bilköpare som bara kan tänka sig att köpa en begagnadimport!

Ma
160
Mattias1
745iA-04, safirsvart
Men ojdå steaman, vilken fakta baserar du det på då? Har du gjort en egen galluppundersökning?

Det där har ju luftats rätt så ordentligt på det här forumet, men du kanske har filtrerat bort det. Det är inte bilen det är fel på det är ägaren. ;)

Och sen var i hundan den är såld spelar väl för sjutton ingen roll, kom igen nu! :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Mattias1: Jag måste hålla med Steaman här. Alla som köpt/sålt bilar vet att svensksålda bilar, fortfarande, är enklare att sälja en importerande. Har du uppgifter som pekar mot det motsatta skulle de vara intressanta att se. Därmed inte sagt att importbilar på något sätt skulle vara sämre, men misstänksamheten mot dessa är djupt rotade hos medelsvensson. Tyvärr.

st
3.460
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Man skulle kunna tro att Mattias1 importerar bilar själv med tanke på reaktionen! :-)

Hitta en svensksåld Yachtline så kan vi jämföra med en tysksåld... annars är det smått beklagligt att ens diskutera det.

735
steaman: Min poäng var att e65 inte är speciellt het, vet en bekant som nästan fick "skänka" bort en (SVENSKSÅLD). Men det är klart att dom går snabbt med rätt pris. Sätter jag min 735 på blocket för 5 tusen, skulle jag nog sälja den på 1 timme.
Jag tycker Yachtline-bilen är grym, men kom in i matchen 650 loppor för en pre-face-lift! 250´för 750:in är ju rena rean relativt sett..
st
3.460
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
650 för en rullande Storebro är ju billigt, för en 745 '02 rena rövarpriset!

Ljuv musik uppkommer när Riva möter BMW. En skönhet som jag inte skulle ha något emot att ha i garaget och myssköra lite på sommaren.

Mvh
Mikael
"mysköra" och inget annat

Mvh
Mikael
st
3.460
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Och varför skall den bara "mysköras" E65 är en vardagsbil som klarar både vinter och sommar! Varför köpa en bil som inte används?

Somliga människor (Individualköpare och Herr Frick inräknat) hostar gärna upp extra slantar för att inte rulla runt i en bil som ser likadan ut som alla andra E65 i Sverige. Personligen tycker jag att Yachtline är en orgie i extremt god smak - en bil av konnässörer för konnässörer som kan liknas vid den finaste flaska champagne.

MVH,
Victor
... att sedan priset är lite i överkant är väl alla överens om, men det är lika självklart att den ska kosta mer än en vanlig E65 -02.

Kika förresten här:
Länk

MVH,
Victor
st
3.460
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
E38B12: Yachtline är en orgie på gränsen till vulgäritet och jag tror inte en konnässör eller estet håller med dig. Om vi tar parallellen med Storebro så uppfattar jag inte de ägarna jag känner eller observerat som finsmakare. Köparna är snarare kapitalstarka med behov av bekräftelse och grupptillhörighet. Yachline riktar sig mot samma målgrupp.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.