|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har ett litet problem med min E39, -98. Vid stängning av dörr så darrar det om framvagnen lite. Förstår att det kan vara svårt att begripa vad jag menar, men efter att motorn har stängts av och man står utanför bilen för att stänga dörren så tickar det lite som det kan göra ibland. Beror det på dåligt oljetryck någonstans? Hur som helst, när man då stänger dörren så skakar bilen lite smått, helt normalt, men darrar/låter som en fjäder som tappas. Vad kan det bero på? Låter inte helt friskt och är ganska irriterande. | |
|
kolla låsbygeln för dörren (den som sitter i b stolpen).. linda ett lager wulk/el-tejp runt det så märker du om det glappar där! tickandet från bilen när motorn e avstängd, låter det ungefär som ett bastu aggregat? så tror jag iaf att det kan vara avgasröret! erkänn du har tränat blyfoten dom ggr du hört ljudet? ;) Ge han olja Bara!! |
|
| Hehe, jo, lite gasande blir det emellanåt men den låter även så vid "vanlig" körning. Ljudet kommer inte från dörren utan det låter mer som om det kommer från stötdämpare, eller ännu närmare motorn. Framvagnen helt enkelt. | |
| Och ja, det låter lite som ett bastuaggregat. Jag fick kattarna bytta ungefär samtidigt som ljuden började uppstå, kan det ha något att göra med det? | |
| Någon som vet? | |
| Har samma ljud konstiga ljud när jag stänger förardörrer, kom efter försök att ordna bromsproblem... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.