|
|
|
|---|---|
|
Hej!! Jag har en Bmw 523i -96 (E39) Just nu sitter det 17 tums bbs original Bmw fäljar på med nya vinterdäck (Pirelli Vinter carving).. Har tänkt köpa nya fäljar o däck till sommarn.. men jag vet inte om just 18 tums Y Rondell 58 passar till just min bil. Det värkar som att det beror på årsmodell och inte på kaross... På just 523i -96 så har jag bara set folk som har 17 tums Y Rondell fäljar. Men jag hoppas nu att det finns någon här inne som vet detta :) Och jag hoppas även det ska funka med 18 En sista fråga är också vilka däck rekommenderar ni.. hade tänkt storlekarna fram: 235/40/18 bak: 265/35/18 Y Rondell 58 fram: 8.5/18-tum Bak: 10/18-tum om inte fäljarna passar så får ni gärna komma med förslag på 18 tums fäljar Tack i förhand Khaless | |
|
Varför skulle det inte fungera? Med rätt inpressning och däck skall hela hjulet inte ta större plats än de hjul du har på idag. Skriv gärna vad du har för storlek på däcken idag så är det enklare att kolla om det stämmer. /Fredrik |
|
|
Under sommarn så hade jag 17-tums bmw orginal bbs fäljar med storleken 235/45/17.. Men nu har jag 17 bbs fäljarna till vintern eftersom jag vill ha 18 till sommarn. Däckstorleken som jag har på mina vinterdäck är 225/40/17.. men nu vill jag ha 18 tums rondell fäljar med 235/40/18 (8,5) fram och bak vill jag ha 265/35/18 (10) hoppas nu att de inte är för stort tack i förhand fredrik!!1 Khaless |
|
|
Det ska vad jag känner till inte vara några problem med de fälgar du nämner. Känner inte heller till att det skulle vara någon skillnad mellan olika årsmodeller av E39. BMW själva har ju inte 8,5x18" + 10x18" som storlek på någon originalfälg men däremot så har dom ju fälgar med samma däckdimensioner som du anger, t ex dessa Länk Det är väl rätt så många som kör med Rondel 58 på E39, både sedan och touring. ___ //Ulf |
|
|
Jag kör själv med exakt de fälgar och dimensioner du nämner. Har i.o.f.s. inte samma årsmodell, men det skulle förvåna mig om det inte skulle funka för dig också. |
|
|
Gött då kör jag på de då!!! Tack för alla svar!! Khaless |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.