AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.611

Vill sälja eller byta Bmw !

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Just nu råder det ett I-lands problem, Jag kör ca 3000 mil och vill byta till en dieselbil.
Lite osäker vilken bil jag vill byta till heller, ibland sneglar man mot en Scenic och Zafira.

Körde en Audi A4 avant 2,0 turbo quattro idag och bilen kändes rapp ingen snack om saken, men sexan saknas under huven.

Så nu är man ännu mer kluven, saken är nog att man har en fin bil och väldigt bortskämd med komfort och motor.

Vad skulle ni gjort?
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Köp en 520d M-sport ;-)

/M

Min bil:
Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Hade aldrig bytt ner mig till en Zafira eller Scenic iaf. 520d E60 eller 320d E90/E91 hade blivit mitt val :)
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Skulle satsa på en 530d E39, otroligt trevlig motor, men se upp med alla skrotiga italienimporter, finns gott om dem på marknaden just nu!
li
4
linab
320d -04
530d är fina motorer, går riktigt bra.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Några importerade bilar blir det inte för min del, får se vad det blir för ngt.

Ngn som är sugen på att byta :-)))
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Nä...Svensålda år så mkr bättre!!!!!!!!!!!!!!!!mer rost o snikutrustade!!!
Bi
3.797
Bianca

Jag skulle aldrig och kommer aldrig att köpa en svensksåld bmw så länge jag lever.....
Bi
3.797
Bianca

Men alla är vi olika,som tur är.........
Bianca

Har varken haft rost eller dåligt med utrustning i mina svensksålda Bmw......
Fast vill man ha en bil som medelsvensson slänger på luren i örat på en när man försöker sälja den så...............= )

wadstedt: svenssons kör som regel INTE inte bmw åndå, så det spelar knappast nån roll om svensson dizza importbilar.... :P

....förresten; vill minnas att du försökte sälja en importerad 535 utan s-bok?? minns jag fel?? inte konstigt att folk slände luren i örat på dig när du slarvat bort serviceboken! ;)

i rest my case!!!!

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
ehhehhe
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
AMET, din 525:a, är den sedan eller Touring?

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Rolex

Den M535 an är den enda bil jag inte sålt med förlust så att det var en import som saknade servicebok spelade tydligen mindre roll för den personen som köpte den.

Hmm så du menar att att det kanske är lite fiiinare människor än "medelsvenssons" som kör Bmw?

Med mitt tidigare inlägg menade jag bara att man kan överdriva åt bägge håll. Jag har tex aldrig haft några rostproblem på de svensksålda Bmw jag haft och de har heller inte varit "snikutrustade" så att mena att alla svenskålda Bmw är rostiga och dåligt utrustade är i min mening en grov överdrift.

När vänner & bekanta försökt sälja importbilar med riktig dokumentation och ärliga mil så had de uppfattat det precis som jag skrev innan. Många är intresserade men slänger i princip på luren så fort den känsliga frågan ang svensksålt eller import kommer upp.

Ps: Det var f.ö inte jag som "slarvat" bort serviceboken utan bilens första ägare som var drygt 80 år och hade ägt bilen de första 17 åren..........
Och ja jag såg den blinkande gubben efter det inlägget......= )

wadstedt:
var ju menat som ett skämt som sagt... håller med dig om att man kan överdriva åt bägge hållen.

visst kan det vara så att många slänger på luren då de får höra att en bil är importerad men du glömmer en mycket viktig sak:
spekulanten hade troligen aldrig ens lyft luren om priset varit exempelvis 25% högre i annonsen, även om bilen varit svensksåld.

...och jag menade f.ö. inte att bmw-ägare är finare än folk som kör andra bilmärken. dock kör svensson som regel volvo-kombi eller möjligen en saab i sverige. and that's a fact. kör runt och kolla garageuppfarterna i vilket villaområde som helst och du ser snabbt att jag inte hittar på :)

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
735
AMET: Varför inte en 320d om du kollat en A4? Bra mycket modernare och ingen felhjulsdrift.. ;-)
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Nu har jag bestämt mig, klart jag ska ha kvar min bil så skön som den är och köra.

Men i framtiden så kanske det blir en 320d som du nämner 735.

Var lite kluven tidigare men nu är det solklart, jag ska fortsätta och köra BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.