|
|
|
|---|---|
|
Min 750 läcker vatten, den har stått ett par veckor nu och det är tomt i expansionskärlet och en stor pöl under densamma. Pölen är alltså mitt under kärlet och inte mitt under motorn.. Någon som vet var det kan tänkas läcka? Har sen tidigare tättat kylaren vid anslutningarna för automat kylningen och det verkar då hålal tätt nu. Vore tacksam för svar så jag vet var jag ska börja felsöka n.e.j. | |
Paap Reeder |
... kika i ETK´n på kylsystemets delar så ser du att det finns en hel del anslutningar, rör, pumpar och slangar att checka upp s a s. Sedan har vi ju den historiska servicedelen?? Finns glykol? .. har den frusit, är det den extra cirkpumpen som skurit eller brytit stosen som min gjorde. Är det nått med Webasto´n? Ja uppslagen är oändliga men bäst är att börja med ETK eller Realoem så man ser uppbyggnaden. MVH /// Paap R |
|
har kollat på realoem och precis som du sa det det finns många delar som kan fela... Har bara lite svårt att riktigt förstå vart alla slangar och kopplingar sitter.. Är ju väldigt ont om plats vilket gör att jag inte kommer åt att se hur det ser ut "live" s a s. Har bilen avställd i varm garage så jag får väl börja pilla lite i taget så kanske jag finner felet n.e.j. |
|
| Teleskopspegel + ficklampa, så hittade jag min trasiga slang! | |
|
Länk Fixes --> Engine --> Engine rebuild M70(v12) Här finns tonvis med fina bilder av hur saker och ting ser ut i verkligheten, dvs var det lönar sig at börja söka med spegeln och lampan.. |
|
|
Grymt! nu börjar jag känns det som om jag kommer nån vart.. TAck för länk och tips :) n.e.j. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.