AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
745

Glapp i spindelled, goodwill?

Hejsan! Nu var det min tur att smaka på det berömda felet, nämligen kass spindelled. Besiktningen kugga mig för glapp i spindelled fram - höger. känns riktigt pissigt måste jag säga eftersom jag vet att man är tvungen att byta länkarmen med. kalaset lär ligga på en 4000 spänn sa bmw group i gbg!! Tycker ni att det borde gå på goodwill garantin. Bilen har gått ca 7500mil, den är tillverkad 0106 sv-såld. Ringde till bmw både i gbg och i sthlm där jag köpte den men de sa nej. Vad säger ni?

/// Bimmarkomanen
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
5 nästan 6 år gammal bil.. nja. Man kan ju inte kräva dem på goodwill hur länge som helst.

4000 låter otroligt billigt. Du bör ju byta hela rasket när du ändå monterar ner det hela.. Bussningar, länkarm spindelleder. Har du m-paket är delarna dessutom dyrare.
Sen bör du göra en fyrhjulsinställning efteråt. Du får nog räkna med närmare 6000.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Ruskigt billigt? Nu syftade jag bara på högra sidan, inte båda. Om båda? Ja då blir det riktigt dyrt.

/// Bimmarkomanen
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Okej, missade att det bara var ena sidan.

//Joakim

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
fast det är ju bättre att köpa bärarmen på mekonomen för 1500 spänn och låta någon kompis med kunskaper byta den för 4-500 kr. Men inte behövs väl en hjulinställning efter bärarmsbyte? Det finns väl inget justerbart på bärarmen?

mvh Johan
Måste man inte köpa bärarmen och spindelleden separat, eller sitter dom ihop? Isf om det ingick spindelled så skulle det inte alls va så farligt tycker jag. Spelar det roll vilken typ av bärarm jag köper, är det skillnad på en med m-paket och utan? Jag har m-paket. Ska iaf iväg snart till mekonomen och fråga..

/// Bimmarkomanen
Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Det är delar till bilar med mpaket. Kolla så att den du köper på mekonomen verkligen är samma så det inte är standard.

//Joakim

Ok nu har jag varit och snackat med mekonomen. Snubben sa att det låg på 1360kr inkl spindelled så det låter ju kanon. Ett problem dock är att jag glömde fråga ang m-paket grejen. Ska iaf beställa idag lr imon så jag passar på att fråga de då istället. Nu e d bara o punga ut stålarna ;)

Tack för alla svaren!!

/// Bimmarkomanen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.