AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
438

Vilken klisterlapp ska sitta på min låda?

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tjena, skulle byta olja... Hos BMW var de jäkligt osäkra fram o snackade fram och tillbaka med verkstan. Jag frågade dem om de skulle vara nån BMW-Specialolja, sådan fanns inte enligt dem, utan att de alltid är vanlig lifetime-olja som sitter i... Har svårt att tro dem, då castrol själv hänvisar till BMW's specialoljor på sin sida...

BMW gav mig tillslut något som på kvittot heter Castrol SMX-X, vilket jag inte sett någonstans på Castrols hemsida :S. Bytte till denna olja... Och numera upplever jag ett konstrigt skrap då och då, från 1an till 2an, och från 2an till 3an.... Jag fyllde på väl tills de rann över och skruvade snabbt ihop.

Enligt Castrols sida är det det berömda klistermärket som styr... Problemet jag har är att mina är borta... Måste ha slitids/tvättats ner.

Här är en länk till RealOEM till min låda

Länk

Där finns det klistermärken att välja mellan, vilken av dem må det vara? Det är en BMW E36 318is -93a. Jag litar inte på BMW efter sist, därför vänder jag mig hit... Kan man bestämma klistermärke, så slipper jag BMW som mellanhand för att va där o välja fel oljor hela tiden. Eller fick jag rätt?

// MVH Jocke
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Går det att ta reda på rätt färg i efterhand ens? Jag ser ju exempelvis att de kan finnas tre olika lådor till min bil där...

// MVH Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.