|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag börjar få lite väl mycket repor på min diamantsvarta E30. Det har gått så långt att jag har fått sömnstörningar. Det jag undrar är om någon av er kan rekommendera en rekondare i Göteborg som kan gå över min lack med maskinen?? Ingen försegling eller dylikt, bara polering. Tack på förhand! MfG, Klaus. www.klangkraft.com | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Istället för att inte kunna sova köp en egen maskin för en 1000 lapp så kan du polera när du vill. Ett mycket trevlig och tacksamt jobb och inte alls så svårt som man kan tro. MVH Hasso |
|
Jo, tanken har slagit mig, men jag är en fegis och skulle således inte våga mig på att polera själv. Jag har hört skräckhistorier om polerrosor! Men det är kanske som du säger, lättare än vad man kan tro! /Klaus. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ja fakiskt.Har ocillerande maskin som jag modifierat för skummgummirondeller det blir inga rosor av den. Resultatet ser du i E39 galleriet precis färdigpolerad En bra bilvårdssida med tips. Länk MVH Hasso |
|
Om du är osäker tycker jag du ska lämna in den till en bilvårdsfirma... Det blir mycket bra resultat och det är inte allt för dyrt... Åk runt där du bor och hör på olika firmor... //Cosmos "Rak 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
|
Tack för svaren! /Klaus. |
|
-:BeeMWe:- |
hasso: vad för maskin får jag för 1000?, är ute efter en som går stadigt och inte vibrerar... en riktig sak som rekondfirmorna har, det lär kosta mer än 1000... Även om den är beg. |
|
.... håller med, vart? :) Kollade på SmartAB, Uppsala, de har ju två riktigt bra modeller. Men! 3900 + moms, eller 5100 + moms, inte riktigt vad jag tänkt mig. /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
Har ingen proffsmaskin men En modifierad Waxmaster RA700E för 1050kr Från mekonomen som fungerar utmärkt för hemmabruk.Använder skummgummirondeller med kardborrfäste.+Sonax proffs waxpolisch. Fungerar utmärkt.resultatet syns i galleriet. Köpte denna maskin för att polera bort en lackbehandling som inte motsvarade de krav som överenstämmer med mitt bilägande. Jag har allvarligt vibrationsskadade händer pga 30 års skruvande,men föredrar ändå denna maskin som ger mindre besvär än att polera för hand. MVH Hasso |
Halgot |
Det typen av professionell polermaskin som efterfrågas kan man som sagt hyra om man bor i närheten av Malmö. |
|
Det där med att kunna hyra en riktig proffsmaskin låter lockande. Då kan man ju prova och se om man har samma magi i fingrarna som proffsen vad det gäller finich. Någon som vet om det finns för uthyrning här i sydöstra sverige? Titta gärna in på min sida. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.