|
|
|
|---|---|
|
Skrev på fel forum innan. Jag köpte en bmw 523 från en bilfirma i eskilstuna och enligt försäljaren skulle bilen ha gått 14500 mil. Men av en ren slump så kom jag i kontakt med den förra ägaren till bilen. När han hade bytt in i bilen så hade den då gått 21000 mil!! Vad kan man göra?? Anmäla? | |
| Det verkar vara ett solklart fall av bedrägeri. Anmäl till polisen. | |
| vad menar du med enlig säljaren ? vad stog det på mätaren ? vi pratar om 7000mil skillnad som han måste ha gjort under 1år , vad står det på sista besiktnings pappret ? | |
|
Den förra ägaren har lämnat in i bilen till honom vid 21000 mil och det har inte vart nån ägare där i mellan. Vid sista besiktningen så står det 14500 mil. |
|
|
Kolla på fler besiktningsprotokoll. Om du kan bevisa att den är skruvad så ska det inte vara några problem att häva köpet. |
|
| så förra ägaren åkte inte nånting med bilen efter besiktningen eller ? va det långt efter besiktningen han sålde bilen ? om det är som du säger så måste du jo kunna häva köpet om inte få ner priset en hel del | |
|
När är senaste besiktningen gjord? Vem var då ägare till bilen? ___ //Ulf |
|
|
Vilken bilfirma är det? Jag bor i Eskilstuna så kanske vet vilken det är? Mvh Christian |
|
|
Skicka PP om du inte vill gå ut med det offentligt. Mvh Christian |
|
|
Som jag skrev i ditt andra inlägg.. Rapportera gärna hur det utvecklar sig.. |
|
|
Är bilen betald? Eller är den köpt på avbetalning? Är den köpt på avbetalning så snacka med banken och se om de kan hjälpa dig att hålla inne med betalning alternativt ta tillbaka betalningen? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.