AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.005

Blev lurad av försäljaren!

Le
3
Lennarts
523iA Touring -99
Jag köpte en bmw 523 från en bilfirma i eskilstuna och enligt försäljaren skulle bilen ha gått 14500 mil. Men av en ren slump så kom jag i kontakt med den förra ägaren till bilen. När han hade bytt in i bilen så hade den då gått 21000 mil!!

Vad kan man göra?? Anmäla?
dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
anmäl, hjälper inte det finns det andra saker!! mätarskruvning är allvarliga saker, tycker iallafall jag!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns förre ägaren i Sverige? Kanske han t o m har dokument från sitt inbyte där milen står? Kolla upp besiktningsprotokoll. Har du tillgång till fax så kan du gå in här Länk och knappa in ditt regnr och sedan få utdrag faxat till dig där miltalet vid senaste besiktning står.

Så samla på dig bevis, konfrontera sedan säljaren och om han inte vill ta tillbaka bilen så anmäl honom. Har du papper som mer eller mindre bevisar att det är bilfirman som fifflat så är ju chansen större att är villig att ta tillbaka bilen alternativt kompenserar dig rejält. Problemet med det sistnämnda är ju att du blir sittandes med en fifflad bil.

___
//Ulf
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Är den skruvad på firman är det ett solklart fall av bedrägeri. Det blir svårt om bilen har haft någon mellanhand vilket är vanligt när det rör sig om mätarskruvning. Men är den bara inbytt på firman och skruvad där så skulle jag ta ett ordentligt snack med säljaren. Om han är motvillig så skulle jag anmäla.

Mvh Henrik
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Bör vara tillräcklig grund för att häva köpet. Kollade du inte gamla besiktningsprotokoll innan du köpte den?

beställ besiktningsprotokoll så får du bevis, som sagt. Där får du svart på vitt om det föreligger något mystiskt, och isåfall kan du anmäla.. Polisen och ARN kommer jag spontant på. Nån annan myndighet? :)

--
Markus
Rapportera gärna här om vad du gör så man får höra hur det utvecklar sig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.