AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.709

Reg.skyltshållare till fartkameralins

ro
2
robbuzz
525i e60 -04
Hej!

Har skaffat en full protector lins för att skydda mig från fartkamerorna som dyker upp på allt fler vägavsnitt. Köpte en reg skylthållare på mekonomen för att sätta fast skylt och lins. Tyvärr så var hållaren för "tight" och kanterna av hårdplast är på väg att spricka. Finns det någon annan skylthållare som ni känner till som kan fungera bättre?

/Robin
glad 525 e60 ägare
Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
lins för skylten?? Har jag missat nåt?

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
ro
2
robbuzz
525i e60 -04
För att slippa fartkamerorna :) dock måster man vinkla den lite lätt framåt vilket ser mindre bra ut på min bil :/

Är du säker på¨att autopower hållaren funkar? Finns det några spec på den?
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Jag blev nyfiken på vad det var och kollade på nätet, de som säljer de här linserna verkar ju sälja passande skylthållare också. Är det tillåtet att använda de här linserna?
Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
lins ? nu hänger jag inte med ?
Ha
6
Hannez87
330iA Touring -01
Vad jag har uppfattat så är det bara en myt med att det funkar att lägga på en lins.
Eftersom de som gjorde tester använde en stark klar blixt fungerade, men enligt en polis jag snackat med så används det en röd "osynlig" blixt som inte linsen fungerar mot!
Har inget att styrka med så rätta mig gärna om ni hört/vet ngt annat!
Blixten är inte röd eller osynlig, däremot lite orangetonad och tämligen kraftig och mer än väl synlig. Om det funkar är tveksamt, många faktorer måste samverka för att det skall bli oläsbart. Vem kan lämna garanti, vem vågar chansa, hur testar man?
Om man blir stannad av en konstapel så blir det böter, självklart, eftersom man gjort "modifiering av skylten i syfte att försvåra avläsning med kamera". Reglerna är klurigt skrivna, det räcker inte att hävda att skylten går att avläsa "manuellt".

FP
jag har använt en prisma då jag smet tullarna förra året...
fungerade ibland, ibland inte som tidigare sagts måste man vinkla ner den riktigt mycket.
Jag skulle dock aldrig använda dem igen då jag tyckte det var skitjobbigt med polisen efter en hela tiden. Jo för de håller dig under 1000% uppsikt, nu har de ju dessutom dubblerat bötern.
Jag blev stoppad en vacker dag och fick betala 300kr böter + att jag blev stoppad i typ 30-40 minuter medan de fotade och var allmänt sura på mig, då jag dessutom vägrade skriva under blev de ju riktigt sura och gjorde en flygande besiktning m.m.
fick dessutom betala bötern trots överklagan.
så näe jag skulle knappast våga använda detta igen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.