AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
921

"polera ej vinyl" vinyl=lister?

Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
Hej!

Jag har en repa på bilen jag skall försöka polera bort efter läsande på forumet. Köpte Sonax bilpolish som skall fungera på även metallic-lacker.

Jag är ju grymt skepptisk att det går att polera bort repor, för mig är det som att gå till frissan o klippa sitt hår längre. Iförsig så kanske man kan få kringliggande lack att smälta samman o kanske fylla igen repan...tåls att testa, men risk för att jag måste gå på hela dörren/bilen.

Hur som helst, till saken, det står på burken att "polera inte på vinyl" ...menar man listerna kring bilen? ..antar det...men betyder detta även lackade kofongare av plast? ...förmodligen inte, men jag måste fråga, för jag har lite repor även på bakre kofångare :-/

Tack!!
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Innehåller polermedlet eller rubbingen krita så färgar det av sig mycket lätt på lister. Lackade detaljer är inga problem.

För övrigt går det bra att polera bort mindre repor och rubba bort grövre. Omkringliggande lack smälter inte och fyller igen repan, lacken försvinner tills repan är borta, pga medlets slipande effekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.