AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.259

Tre barnstolar i E39?

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Är det någon som har tre barnstolar i sin E39:a? Om man har ett bakåtvänd och ett framåtvänd barnstol bredvid varandra blir det plats kvar så att även en vuxen får plats i baksätet?

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Ba
128
Barre
320 xDT M-sport -16
Vi har först haft en bakåt och en framåt och sedan båda framåt och en vuxen gick ner mellan stolarna, bara man inte var för bred om baken.

Vi hade i o f s stolarna på ytterplatserna eftersom vi ständigt byter förarställning. Rimligtvis borde det fungerar bättre med en stol i mitten men det har vi som sagt aldrig testat.
ma
36
mattogre
523T -00
2 stolar bak + vuxen och en stol i framsätet går bra även om det inte blir så bekvämt för den vuxna i mitten därbak.

3 barnstolar bak blir nog knepigt om du inte hittar nån slimline version. Dom är rätt breda som du säkert vet.

Vh
Mattias
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Vu har fått in 3 barnstolar där bak och det fungerar. 2 bakåtvända på var sin sida och en framåtvänd i mitten! Visst lite knepigt då man får hjälpa sonen in och ut till mittplatsen men det får man leva med om man inte vill ha en minibuss!

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
peter78w :... Och minibuss... det vill ju ingen ha:P
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
nä jag tänker inte köpa nån buss...kan tänka mig en 7sitsig x5 men det är för mycket pengar för den just nu, men om några år så vem vet!?

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
har man tre barn ska man köpa en volvo och inte bmw tycker jag-

Mina barn får inte åka i min 540, bara jag och frugan.
När vi alla ska i väg tar vi 320 eller quattron.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Tack för svaren! Att skaffa en buss eller Volvo är helt uteslutet!

Vi är medveten att det kan bli obekvämt för den av oss vuxna som får åka med i baksätet, men vi åker aldrig några längre sträckor med bilen så det får man leva med.

Mvh Abbe

Loqmankaki: Förstår inte din logik i detta ämne... Varför spara bilen till nästa ägare? Självklart får inte mitt barn sitta och kladda med diverse saker i min bil heller.. Men han får ju iaf åka med... För jag menar, jag tänker inte åka runt i en gammal bil med lillen bara för att den nyare ska vara fin när jag säljer den.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
I mina ögon är Loqmankaki förslag som att sluta och leva när man fått barn! :-)

Mvh Abbe

Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Jag tycker att får man tag på en fin bil, (söker ständigt efter en e38 i bra skick) så ska man bevara den tills nästa ägare kommer så att han oxå kan dra nytta av den. Vadå menar ni att man köer en nya bmw och den dag man ska sälja den släppa in två kamphundar att leka i den... FEL FEL.

Jag försöker in i det sista att få den så välbevarat som möjligt. Jag har haft över 60 bilar på 7 år och ingen av de har blivit sämmre när de har lämnat mig.

Mina barn får åka med men VÄLLLLL bevakad och endast korta stunder.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
vad är det för fel på barn i bilen? Vad är det barnen ggör i bilen som sänker bilens värde? Är det för att baksättet blir använd?

MvH Bmw 4-ever
Lycklig tvillingfar
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Om 2 stolar och en vuxen ska in i baksätet är det bekvämare för den vuxne att sitta vid en dörr. Tycker jag.

//
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
pbengtss, det är så vi tänker göra.

Mvh Abbe

Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Det är helt OK att åka bak i E39:an bredvid en barnstol som sitter i mitten. Visst - är man längre än 1,90 så blir det ju inte buss-komfort men det går. Är 1,93 och har åkt bak några mil.

//
Länk
to
23
toal
523iA Touring -98
Hur har ni bakåtvänd barnstol i mitten i baksätet?
Måste man då ha förarsätet i ett läge eller går det att ändra?
Vi väntar andra barnet och kommer skulle behöva två bakåtvända i bak och det skulle vara plus om man även en vuxen fick plats där bak men kan tänkas att det blir svårt.
Ba
128
Barre
320 xDT M-sport -16
Ändra läget på förarstolen går ju alltid men vi upplevde det som lite omständigt eftersom man inte vet hur vinkeln på barnstolen blir och att man då bör säkerställa att remmarna till barnstolen inte blivit slappa. Resultatet blev att dom satt på ytterplatserna.

Vi upplevde det inte som ett jätteproblem att barnen, även när dom var riktigt små, satt för sig själva i baksätet. Men det beror naturligtvis på deras humör. Vid långfäd är det ju heller ingen nackdel att faktiskt parkera bilen emellanåt för mellis o omsorg. Skall tilläggas att våra barna är mycket vana vid att åka bil och långt.

Kan också konstatera att fästena vid mittenplatsen sitter mycket bättre i E-39 jämfört med E-61 där dom sitter så nedrans tätt vid mittenplatsen vilket gör att det är krångligt att spänna fast alla om man vill åka tre i bak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.