|
|
|
|---|---|
| Har just bytt kylare på min 328, men tempen skenar iväg upp. Har hållt på en hel dag med att fylla på vatten. Hur mycket vatten går det egentligen i kylaren? Någon som har några tips?? | |
| har du luftat ordentligt? vissa bmw är ganska omständiga att lufta!! glöm ej att sätta kupevärmen på max när du fyller på o luftar! | |
|
Hur gör man för att lufta då? Jag har en 730-92'a. Jag läste i annan tråd att den är självavluftande, stämmer inte det? /CC |
|
|
Är du inte inne i fel forum för att snacka 7-Serie? :P... Hur som helst.. Problem som kan vara är ju luft i systemet, termostat som inte öppnar, pajjad vattenpump... // MVH Jocke |
|
|
Fläktkoppling ? // MVH Jocke |
|
| Kolla termostaten... | |
| Har fått ordning på fläkten nu, men det tog en hel dag...Inte kul. Man blir ju lite misstänksam när man häller i liter efter liter...Tyvärr verkar det dock också som så att det läcker in kylvatten i motorn...Det vit ryker när man gasar till. Någon som har något tips emot det.. | |
|
Så de vart fläktkopplingen som var kass? De här med att det läcker in, kolla först genom att fylla upp till nivå, lufta och undersök om nivån inte sjunker för mycket efter en tid. // MVH Jocke |
|
| de e väl typ 10-11 liter i systemen många liter iallfall. fick tipset att stå i en liten uppförsbacke när man fyller å lufta för 36 kan vara lite tjuriga att få ut luften. | |
| Jo, jag märkte det! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.