|
|
|
|---|---|
|
Tja. Jag är osäker på om ja har frågat detta förr, men jag funderar över vilka bilar av 2a märken som ligger något samma nivå som E36 318 och 323 kombi?. Bmw har ju alltid varit rätt känt för bra kvalitet, men dom kostar ju då en del oxå :). | |
| menar du motormässigt med liknande hästkrafter o då? | |
|
Audi A4 avant 1,8t ligger ju rätt nära tillhands, både storleksmässigt och motormässigt. Du får väldigt mycket bil för pengarna om du hittar en fräsch E36 323. Jag tycker inte de är särskilt dyra idag, jämför gärna med en A4 av samma årsmodell. Mvh Henrik |
|
|
sitter med en 318is e36 coupe,.. som student.. Och upplvere inte driftkostnaderna som farliga... Farsans pröjsar mer för delar för Volvo 850'n... Har även för mig att Audi-delar skall vara dyrare än motsvarande hos BMW. // MVH Jocke |
|
|
I frågan så tänker ja på prestation o budget. Ja har funderat på att skaffa en 323 kombi i ett bra tag. Men tänkte att ja kanske kunde få tag i en lite billigare bil o ha som bruksbil men ändå går bra. Jag kommer troligen trimma bilen något. Just nu har ja en golf 2 gti 16v. Så ja vill gärna ha något som "kör" ifrån den :D. |
|
|
Ska du trimma så kan du lika gärna köpa en 328 på en gång. Prisskillnaden är försumbar. Mvh Henrik |
|
|
Hehe. Bruksbilen kommer ja nog trimma lite så den accar bättre, men jag kommer inte göra nå jättestora ingrepp på den. Den tanken ja hade tänkt mig var att ja skulle skaffa en bruksbil som har rätt bra prestation men inte är för dyr i budgeten då den kommer att användas hela tiden. Bruksbilen så kommer ja också bygga ljud i, som i sin tur kommer väga en del. Och vikten är ju inte alltid nåt direkt plus om man är ute efter att trimma. Så jag har ljudet i bruksbilen o skaffar en annan bil med mindre vikt o mer hästar att leka med. Den bilen kommer ja då skaffa nån "special" försäkring på så det inte blir så dyrt att ha den. På detta sätt kan ja möjligen komma billigare undan. Annars blir det samma gamla plan som gäller :D. |
|
|
Trimma en BMW sugmotor kostar flis. Du kommer inte billigt undan om du ska göra något bra dvs. Klart man kan köpa öppet filter, avgassystem, chips osv osv. Men det ger inte mkt alls. I så fall kanske det är bättre att välja en audi med turbo, där ger ett chipbyte mycket mer än i en BMW. Annars så rekommenderar jag givetvis en BMW 323i. Otroligt bra bil bruksbil. En lagom bil som inte är för snabb och inte långsam. Har haft min (sedan) i över 1,5 år och är skitnöjd! Drar under litern och är väldigt pigg. |
|
|
Hur mycke bilen drar beror ofta på hur tung foten är. Men hur resten av budgeten jämfört med 2a bilar spelar rätt stor roll i beslutet. Jag har fått tips om många bakhjulsdrivna som folk tycker är bra, men ja vet inte hur dom klarar sig jämfört med bmw'n Ett av ex. är opel omega kombi'n, |
|
| Haha. Det var lite svårt att få reda på vilka 2a märken som kan jämföras någolunda med e36 318 o 323. Men man är ju på ett entusiastforum oxå :D. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.