|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Ngn som vet om bakaxelväxeln - själva "klumpen"- har samma infästningar på en E 32 (750) som E 34. Skall sedan byta innehållet men det har jag koll på. Avser att dreva om henne från 3,15 till 3,45 med 25% diff. Det gör direkt 10% på "hästarna" och vridet - tyvärr även på bränslemätaren men det får man ta - . Har i min E 28 3,91 och drevar man om henne till det då blir det 380 hk men varvet blir då litet väl högt i motorvägsfart så 3,45 blir bra. Ngn som har erfarenhet av detta på 750:or? MVH /// Paap Reeder |
| Har tenkt på det samme, 750 har org. 3,16. Hvorfor ikke bruke klumpen fra en e32 735 har 3,45 eller 730 3,64 Jeg har satt inn diffen fra en e28 535 86mod i min klump tror den må være nyere en 84mod. | |
|
är själv inne på att byta slutväxeln,till något acc vänligare,ser inget behov av att bilen varvar ut vi 320km/h. men avaktar tills jag vet om man kan byta hela klumpen,och spara org. vid en ev. försäljn. torsk på v12 |
|
|
Jag har fått tag på en schysst klump från Alpina B12... Guld! Jeppe |
|
|
hur mycket fattigare på våran nödvaluta blev du? torsk på v12 |
|
|
Bytte med lite andra grejer... Men det blev billigt! Jeppe |
|
| jeppe var är det för utväxling ? | |
|
förstår inte tror paap reeder att man får mer hästar i stallet om man byter utvexling |
|
|
Jag vet helt ärligt inte vad det är för utväxling i den nu. Jag tänker ändå riva den, sen får vi se vad det blir för utväxling. Men en toppfart runt 300 känns onödigt när man kan få lite schysstare acc istället. Jeppe |
|
Paap Reeder |
Hej häry! Inte mer hästar men eftersom den s k "mekanikens gyllene regel" gäller och i synnerhet för vridmoment så säger den att "det Du vinner i kraft förlorar du i väg". Summan av den kardemumman blir att monterar Du en slutvxl på exvis 1: 4,50 kommer Du med en 750 att runda en M5 -00 mellan 0-100 kmh (bedömt värde) men å andra sidan blir toppfarten ca 190 kmh (också bedömt värde). Motorvarvet kommer att i motorvägsfart också att bli "olidligt" men det är onekligen ett billigt sätt att få mera fart på grejorna. Har inte lyckats riktigt klocka men min bedömning efter ett antal rödljusstarter är att min gamla M535iA E 28 med 3,91 (+ litet chippad m m ) ligger f n runt 6,0 till 100. Kanske även under 6. MVH /// Paap Reeder |
| ok, | |
|
tjenare! hur gick det med era planer på utväxlingsbyte? vad är det original i E32:orna? Är det olika i alla modellerna? skulle ju inte vara fel med lite brutalare acc!! =) mvh: mr_majzoo, BMW 750iAL -90 icq: 29815001 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.