|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Vart sitter nippeln som man tömmer AC:n med? (e36) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tänkte du tömma den själv!? Hur då i sådant fall! Tänkt på miljön? MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
| ja hade tänkt tömma själv | |
|
Gör det i ett väl slutet utrymme utan ventilation... Men ärligt? Häller du spillolja i slasken också? "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
Malman |
Vette fan om jag hade gjort det själv... ny bil SKA inte vara nogon fara, men en -93 kan fortfarande vara den farliga gasen! (vad den nu heter)... Canser vill vi inte ha.... |
Malman |
kom på att man kan nog inte få ut allt genom att bara trycka på ventilen heller... Måste "trycksätta" systemet har jag för mig... Så man liksom "suger" ut allt.... Får man fråga varför du ska tömma det??? |
|
jag ska göra det i ett litet rum utan ventilation, va tror ni egentligen? AC:n ska bort och vart sittern nippeln? PS. Dör gör man ju ändå, tids nog. |
|
|
Ja som sagt, när ACn går sönder, villket den gör på dom flesta bilar 1-3 ggr under bilens livslängd går gasen rakt ut i luften, så att vänta tills den går sönder eller tömma själv är samma sak. Tyvärr vet jag inte var nippeln sitter på E36, sjäv slog jag ett hål i kondensorn, men det pös ändå lite när jag klippte bort rören. |
|
| Tänkte inte ha sönder min.. om man får försig att sätta dit den igen | |
Malman |
Är väl bara till att börja skruva loss alla slangar o kopplingar... behöver ju inte tömma den via ventilen om du ska plocka bort den!? rätta mig om jag har fel!! Ettalternativ kan ju vara o låta det sitta kvar.... häng av remmen... bara en tanke! |
|
det är garanterat inte bara att skruva isär kopplingarna. för det är ett väldigt högt tryck i. hittade en ventil (vet inte om det är rätt eller om de finns fler) som satt på torpedväggen under en svart hatt. |
|
|
fridaocherik: Hur fan tänker du som "Läser till bilsystemingenjör @ Luleås Universitet"? Det kostar max en tusing att få systemet vacuumsuget, om du inte har råd med det tycker jag att du ska sälja bilen och åka buss istället. Bilsystemingenjör? Nej, du är ett miljösvin, i klass med alla andra fjortisar som tycker det är ballt att montera bort katalysatorn. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Låter man en auktoriserade suga ur gasen, kan man får den återfylld senare. ///MVH Hasso Länk |
|
kan medela att gasen är KALL!, så satsa istellet på en ordentlig vacumsugning av systemet på firma, dom tar no inte många slantar för det. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
| mycket skitsnack!!!!!!!!!!!!!!! öppna en anslutning lite o låt det pysa tills det inte kommer mer! se bara till att göra det ute och få inte det på fingrarna! idiotiskt att klaga på detta, klagar ni på resten av världen med? tänk på alla kylskåp vi svenskar gladeligen lät polackerna föra ut ur miljösverige för en del år sen!!!! snacka om miljösvin! miljön tar större skada om ni som klagar släpper en brakskit än om grabben här tömmer sin ac själv vilket den ändå gör automatiskt förr eller senare! | |
|
rob_t_j72 Du va en riktig halvfigur du, har du tummen mitt i näven och lämnar in bilen så fort du ska göra något eller? Miljösvin får du nog ta tillbaks också.. om någon har en ac som går sönder och läcker ut i luften måste ju den vara miljösvin också? eller? tänk efter... då kanske du också har varti miljösvin. Nä, lägg ner moralsnacket, lite less man blir. Frågan var ju faktiskt vart nippeln sitter och INTE något annat. PS. "dd" du är addad till min kompis lista. Over and out. |
|
|
rob_t_j72 förlåt för påhoppet "tummen mitt i näven" du är ju 34 år, bilmeck och färdtjänstförare! |
|
|
Fidaocherik: Jag vill oxå vara med i det lilla oventilerade utrymmet då du ska tömma ur gasen! Om nu alla är sådana miljövänner varför kör ni då följande bilar? M635Csi -84 745iA -86 3,0Csi -75 320IK -88 750IAL Highline -90 540im-01 6-vxl! 525iXAT -93 m.m. Om ni vill värna om miljön kan ni väl skippa raka bensin sexor från vårt kära Tyskland och köra med nån Toyota 1.0 Hybrid skit. Näe Erik nu åker vi till garaget och tömmer AC´n. /MiCCe www.TeamGC.se |
|
| tackar tackar! | |
|
Visst gamla AC läcker, oljetankers går på grund, bilar smäller och bomber sätter oljefält i brand. Men varför utsätta miljön i onödan? Ett par 100 spänn är kanske för dyrt... "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Får man fråga varför man ska släppa ut gasen överhuvudtaget? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.