AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.809

M3 vs Carrera GT

Sida 1 av 2
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Länk

Imponerande :) om det är en dubbel post ber jag om ursäkt.

"spola fram litte tills filmen börjar"
ja vad ska man man säga.. pengar är itne allt :D
Vad är det för gammal kärring som kör Porschen?/ Inte på mammas gata.
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Jag hade också tagit det försiktigt med en bil för 4.5 miljoner.
Jag åkte ett varv med en svart GT i våras, satan vad det gick!!!
Ingen tant vid ratten där inte.
Har man råd att köpa bil för 4,5 mille borde man ha råd att köra med den också, inte smyga runt som man hade en beg Trabant, i såfall hade det varit bättre att köpa ett dussin trabbis./ Bilar är till för att användas.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
inte för att han inte kör med den men : Så du menar bara för att jag har köpt en M3a så ska jag köra skiten ur den för jag har väll råd när jag har köpt den ? tror nog det handlar mer om att ha råd för att köra skiten ur en bil, att laga en krockad bil kostar på sin höjd 8k för man har väll försäkring så det handlar endast om en Självrisk.
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Det är inte många försäkringsbolag som täcker en avåkning på ringen.

Föraren i GT:n kan som sagt inte banan så det är väl inte så konstigt att han tar det lite lugnt?!

Tomas Pahv:
Har du själv kört skiten ur en bil/mc på ringen någon gång?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
De kan jag garantera att Toomas har...
Han har väl satt nåra av dom bästa tiderna nånsin av en "amatörförare" på ringen med M3 E30 SE.

/Jonas
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
simon det går väll att försäkra bilen inför ban åka också ? jag kan ha fel är inte säker !!! Sen när det gäller har man råd med en sån och såna snack så tycker jag så här : jag åker en M3 och den har jag råd med men det innebär itne att jag kan köra skiten ur den bara för jag har råd , min första bil va 316i års 92 och i då läget så hade jag inte råd med en bil i dyrare klass så man har väll alltid mer eller mindre de bilar man har råd med finns Undantag och det skulle innebära att 90% av alla förare sitter o maxar sina bilar varannan dag för de har jo råd med det de har köpt ... ajaaa nu vart det rörigt märkte det...

Ha en trevlig helg på er Kör safe ;)
Nej jag har inte kört skiten ur bilen eller kört av på ringen.Däremot har jag kört så fort jag någonsin kunnat med min sportevo. Vad skulle jag annars med en sådan till?Dessutom har jag kört 13 förarkurser där så att jag lärde mig varenda avsättnings och tangeringspunkt. Även om du väcker mig mitt i natten kan jag rabbla dessa punkter för dig. Detta var nog en av förutsättningarna för totalseger i BMWs förarkurs i kategorin bilar -93. Synd att GTförararen på filmen inte lagt en del av slantarna på att lära sig banan._/ Freude am ringfahren.
Faktum kvarstår. Hade föraren i GTn kunnat köra bil och hittat på Nordslingan
så hade förararen i M3an sett Porschen två gånger, vid start och efter stopp .
Detta oavsett vem som rattat BMWn. Synd bara att många köper dylika enkla filmtrick och tror att det ligger nån sanning i vad de ser. Sannolikt tror de även vad som står i kvällstidningarna. Skrämmande men tyvärr sant./Kör så det ryker!
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag känner två mekaniker som jobbar åt Porsche center och enligt dessa är M3'or bara skräp. Och jag frågade varför? En av de svarade " det är snygga bilar så, men vafan de har inga bromsar, skräääääp" Det var vad han sa. I övrigt så brukar jag vara där ibland och tittar på en hel del bilar som kunder beställd, såsom GT 3 RS, GT 2 Turbo, gud vilka bilar. Häromdagen var det en norrman där som köpte en ny GT 2 och till den köpte han vinterdäck, håll i er nu (295 bredd bak, på vinterdäcken) och fälgar för 50000:- Jisses vilken bil, vilka däck, han frågade dessutom om de kunde montera skidbox, han skulle ut och åka skidor. Hehe:)
En GT2 är min absoluta drömbil......men finns den verkligen att köpa i dagsläget? 996 har ju gått ur produktion och 997 GT2 finns inte ännu.

Flåklypa
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jepp. Lasse Jönssons i Karlstad (numera PorscheCenter.com) har det senaste. Häromdagen kom det in den där "kända" silverliga GT 2 turbo som dessutom är trimmad in på Lasse Jönsson för att förbedes för försäljning. Schakrutorna från lacken skulle bort bl.a Det döär den bilen som bilsport och andra journalister gör reportage om. Trimmad med 580 hk och 780 NM tror jag det är. Tre pipor där back en i mitten bl.a.

Ska försöka och fotografera den till veckan, finns även en orange GT3 RS -07 där inne som är beställd för en kund. Väntetid är annars till sommaren. Men de har redan en. Orange med Svarta fälgarr. Hela vingesatsen går på nästan 80000:-
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Toomas , det ligger nåt i det du säger , jag tror säkert att Gt´n hade varvat M3an om det satt en riktig duktig förare i men alla har inte den kunskapen sedan får man tänka på att köra en bil med de krafterna är betydligt svårare än en vanlig 2,0 till max. jag kör visseligen ingen Gt men jag gillar snabba bilar men jag kanske använder bilens potential till ca 50% av vad den klarar av egentligen , kör på bana när jag får tid osv men får mig 50% av vad bilen klarar räcker gott o väll
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Thomas:
Du är säkert väldigt duktig på att köra.
Men alla är nybörjare i början.
Även de som kan slanta upp till en GT.

Ps.. du äger en drömbil... :)
Av
176
Avdragare
E39 523 -99
E31 850ia -95
Själv använder jag uppskattningsvis 25% av min roligare bils prestanda , klarar helt enkelt inte mer rent körtekniskt , skulle inte vilja ha mer effekt om jag så fick det gratis , är helt enkelt för dålig förare , och det är lite för sent att ha några schumacherdrömmar även om man såklart kan utvecklas långt upp i åren.
Är det bara jag eller tycker ingen att det ändå går hyfsat snabbt till i filmen?? Ok man kan alltid köra snabbare men jag tror inte att personen i gtn sitter och krypkör, tror han/hon trycker på ganska bra ändå..

/// Bimmarkomanen
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Bimmer , håller med dig Bmw¨n går riktigt bra
Är det någon som vet nåt om BMW´n i filmen då? Med tanke på att den har dubbelturbo så borde det väl inte vara helt omöjligt att den går ganska bra väl... Med andra ord så kanske Porscheföraren inte bara fegkör.
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Porsche föraren kanske inte "fegar" så mycket men det syns att han inte riktigt kan banan. Det hade kunnat gå mycket fortare. Tror att rekordet ligger på 7.30 eller nåt med en GT. Eller vad säger Thomas?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.