|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag var på en långkörning för ett par dagar sen och upptäckte då att motor temperaturen inte kom upp i rätt temp, dvs. pilen stod inte rakt upp, utan den stod lite till vänster nästan vid första strecket på mätarn. Men när jag sen kör runt i stan så står den rakt upp. Är det vanligt, jag har aldrig varit med om att tempen sjunker på en bil. Det var ca: +5 grader och man låg kring 120-130kmh mil efter mil. Frågade en kompis som nämnde termostaten?! Tacksam för svar. | |
| Byt termostat..... | |
|
Hade samma fel på min z3 när termostathuset hade gått sönder, ganska smäckig konstruktion.. /Henrik |
|
|
Ok. är det dyrt att byta termostat? Kan man göra det själv eller bör det lämnas bort? Är det någon fara att köra med den nu, eller borde jag bytt den typ igår? Tacksam för svar |
|
|
Då jag har kollat runt lite verkar det inte vara så svårt att byta termostat. En pinsam fråga dock, då man fyller på med nytt kylarmedel ska systemet luftas då på någotvis? eller är det bara att fylla upp? |
|
|
här Länk finns goda råd __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.