|
|
|
|---|---|
518i slow mobil |
Hur får man ur rutan på en E30? Jag ska byta min främre sidoruta på min E30, är det samma på en 84 som en 88? E28, REAL power for REAL men! |
|
Ja det är samma. Inga konstigheter att byta, bort med dörrsidan, bort med yttre listen, rutan sitter med 2 skruvar i själva hissanordningen, sänk hissen till botten, lirka ut rutan uppåt/utåt. Lirka ner den nya, sätt dit skruvarna men dra inte åt dom, hissa upp max, och dra skruvarna då. |
|
518i slow mobil |
Tack för svaret, man jag har lite returfrågot... =) hur får jag bort listen utan att ha sönder den? Hur får jag bort dörrsidan? E28, REAL power for REAL men! |
518i slow mobil |
Tack för svaret, man jag har lite returfrågot... =) hur får jag bort listen utan att ha sönder den? Hur får jag bort dörrsidan? E28, REAL power for REAL men! |
|
Dörrsidan: Ramen runt öppnarhantaget skjuts bakåt, skruven till fönsterveven, om du har nån, sitter under ett plastlock, 3 skruvar håller stora hantaget, en sitter bakom el spegel knappen som bara bänds ut med en mejsel, låsknoppen är skruvad, pillra bort tiangeln vid spegeln, snabbt ryck i dörrsidan nertill så lossnar plopparna som håller dörrsidan, när den är loss runt om lyfter man den uppåt. Listen bänder loss man försiktigt från innsidan, lite itaget så den inte blir krokig, lossa spegeln först, 3 skruvar från innsidan. |
|
518i slow mobil |
så, bytt ruta nu.. blev kanon... skiljde sig lite mellan fönsterhissarna 84 och 88, så fick byta den med... tack för hjälpen E28, REAL power for REAL men! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.