|
|
|
|---|---|
|
Visst är det svårt för en utlänsk biltillverkade att ha många nöjda kunder i Japan då det finns en hel del inhemska modeller att välja mellan... Annat är det t.ex. i Sverige, sedan så har vi nära till Tyskland så BMW bör inte kännas främmande. Men hur är det i Japan, på andra sidan jordklotet; säljs det många Beemers??? _____Vraum!_____ | |
|
35000 sålda bilar 2003 i Japan (femte största marknad) så visst säljs det bilar många är av dom dyrare modellerna med hög utrustningsnivå. En rolig detalj är att en hög andel importbilar är vänsterstyrda när dessa bilar blir några år gamla så är priserna låga, lägg därtill att Japaner kör lite och tar hand om fordonen, perfekt land att köpa begagnad, vad sägs om en M5 E34 med 92km till exempel? Mvh Stephan |
|
|
Vad jag erfar så är Japan världens största lyxbilsmarknad. Japanerna har gott om pengar och gillar fina bilar. Dock är det som föregående talar säger, att de inhemska märkena sväljer de flesta kunderna. Toyota är störst på lyxbilar på den japanska marknaden. Lustigt nog så finns inte Lexus i den uppgående solens land, utan modellerna säljs under Toyota-märket! BILAR: BMW Z3 2,8iA Roadster -98, Saab 9-3 TiD 150 hk -06, Saab 9-3 Aero -02, MG ZTT 180 -05 |
|
|
jag läste att BMW säljer mycket bra i Japan och är ett populärt märke där men att lexus går back där. De kanske har toyota-märket på, det vet jag inget om. |
|
|
Söker man på nätet hittar man inte mycket om detta. Sedan om man råkar se en Japanska film så är inte BMW det första som dyker upp på gatan... _____Vraum!_____ |
|
|
5- och 7-seriebilar är en ganska vanlig syn i stora japanska städer, men givetvis inte lika vanlig som i Stockholm eller Göteborg. Kommer man utanför storstäderna är det annan sak, och man får leta länge efter utländska bilar. Andelen inhemska bilar är överlag väldigt hög i Japan. 3-serien ser man väldigt sällan, och gör man det är det nästan säkert en M3:a. Vänsterstyrda bilar är status i Japan. Flertalet importerade lyxbilar har därför ratten på vänster sida, trots att de tillverkas i båda konfigurationerna, /Lars Vägen är målet. |
|
|
Lexus kom till Japan i år dom säljer extremt bra, tidigare gick det alldeles utmärkt att sälja bilarna som Toyota (Harrier) RX (Celsior) LS (Aristo) GS (Altezza) IS (Soarer) SC (Windom) ES, Lexus GX säljs till och med som Toyota i Sverige (lilla Land Cruiser) stora Land Cruiser finns som Lexus LX 470 i USA. Importbilar har max 5% av Japanska marknaden i Syd-Korea handlar det om max 2%. Mvh Stephan |
|
Paap Reeder |
... min V12:a såldes till japanerna med 4,25 i lamelldiffen. Måste gå utå helsike mellan Tokyo-Kyoto? Dessutom mäter dom tempen på utgående avgaserna från katten. MVH /// Paap R |
|
Då min morbror har en bilfirma i Nagoya (Japan) så kan väl BMW export startas! =) - Snart i högersitsen på Airbus A320! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.