|
|
|
|---|---|
| hej! skulle va schysst om nån hade nåt tips angående en igen bäckad insprutninspump, har varit körd på dålig diesel och nu kommer det inte en droppe ur pumpen... om d e nån som vet hur man kan "rensa" smidigt eller hur elsystemet funkar, om det t.ex. kan stänga av pumpen helt i vissa lägen... | |
|
hej. jag hade samma "tur" med två tds:er nyss, men jag hade turen att(på den ena) få igång den, men det gick inte som vanligt. vet du säkert att det är insprutningspumpe som är tjock med skit , eller kanske att det inte kommer dit som det ska.? Jag fick byta filter och därefter lossa utgående slang på filtret, sen stoppa ner den slangen i en flaska med ren och fin diesel, och efter en bunt minuters start försök började det "hosta" i motorn , sen startade den. Detta hade jag även provat med ett rensat system och färsk diesel i tanken , men då verkade det som om insprutningspumpen inte var ok, sen monterade jag en genomskinlig slang för att se om bränslet kom fram, och det gjorde det inte,då satte jag på den lösa flaskan med diesel..och då funkade det. och nu går den som den ska. testa det.. /Dragon |
|
| nja aaså har nu fått pumpen å spruta om man vrider gasen manuellt, så d väl gasservot eller ställverket vet du hur man kan mäta upp d? | |
|
ställverket och gasservo har jag yvärr inte en susning om. Det borde finnas ett forum bara för dieselpumparna, för det är ju en del att fråga om eller berätta vidare om...det måste finnas nån här som kan pumparna bra. Men tyvär inte jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.