AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
778

Multifunktion till M ratt

Mo
30
Molle740
Utan just nu
Hallå!

Har precis varit & handlat en BMW till, så nu står det även en 330cab i garaget och väntar på sommaren.
Min fråga (jag har använt sökfunktionen) det sitter en M ratt i den men inte multi, jag vill gärna ha farthållare så därför är det intressant att komplettera med det.
Jag hörde med BMW idag och han sa att det kanske inte funkar med den ratten att kablaget inte fick plats i den då han inte trodde att något var fördraget.
Skiljer det på M ratt utan och med Multifunk. förutom knappsatsen då villsäga?
Han pratade om att jag skulle plocka bort airbagen och kolla, men jag vet ju inte riktigt vad jag ska kolla efter.
Såg den utförliga guiden så det ska jag nog kunna lösa,men det är surt att köpa knappsats och kablage om det inte går med den ratten.
Är det någon som har en susning?
Bilen är en 02:a

MVH Jim
Ja
129
Jackinthebox
328iAT Sportline -13 (F31)
Safirsvart Metallic,
18" 397
Gå in på powerbörsen och sök på Multi ratt eller liknande, finns några rattar som säljs där just nu.

///
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Molle740: Det går att komplettera med knappsatsen och utöver att du sedan kan styra stereon via knapparan så får du även farthållare på köpet. Finns bl a här Länk men även BMW säljer dessa.

___
//Ulf
Mo
30
Molle740
Utan just nu
Kanon då får jag beställa knappsats och kablage.
Knappsatsen kostade 1250:- och kablage 160 nånting på BMW.
Det han yrade om på BMW var igentligen var om kablage fick plats genom nån fjäder eller vad han muttrade om.
Men många verkar ha konverterat så det borde funka.

//Jim
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns även ett mektips Länk om detta. Visserligen en äldre modell på ratten men jag tror principen är densamma.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.