|
|
|
|---|---|
| Tänkte beställa en oljefilterhållare till min 735ia -91 från en skrot men är det samma på alla e32:or? | |
|
Ok har fått tag i numret på oljefilterhållaren men finns tyvärr inga på bildelsbasen och på skrotar runt mitt område. Finns tydligen inte att bara köpa backventilen på bmw hmm. Har nån en oljefilterhållare till salu med nummer:1720694 så hör av er. |
|
| Det finns väl med och utan oljekylaruttag? | |
| Hmm jasså men hur kollar eller vet man de då? | |
| Men om det är samma nummer borde de väl stämma tycker man!? | |
|
Om det bara är backventilen som är problemet så är det väl lite onödigt att köpa ett nytt filterhus. Det är inte speciellt svårt eller tidskrävande att få ordning på ventilen. Jag ska se om jag kan hitta guiden på hur man gör. ___ Bilen: Länk |
|
|
Och för att besvara in fråga, så nej det är inte samma filter hus till alla E32. M60 motorn har 2 olika filterhus där oljefiltren inte passar till varandra. Samma sak med M70 motorn, det finns 2 olika filterhus (tror till och att det är samma 2 versioner som till M60), där oljefiltren inte passar till varandra. ___ Bilen: Länk |
|
|
Guiden ---> Länk ___ Bilen: Länk |
|
| Tackar Mugge för länken! Ska ge mig på backventilen en gång till i helgen, har haft lös oljefilterhållaren en gång men fick fanken inte lös backventilen den satt som gjutet. | |
|
Länken till hur man fixar backventilen som Mugge lagt ut fungerar inte längre. Är det någon som som vet var man hittar guiden? |
|
|
Synd att tråden är gammal och länken inte fungerar.. Problem med backventilen med :( |
|
|
Hjälper denna? Länk Computers are useless. They can only give you answers. |
|
| Tack Kaptenlöjtnant för tipset. Tyvärr tror jag att det skiljer en del mellan 535:ans M30 motor och M60 motorn i min 530 men jag ska kolla om finns likheter. | |
| Fick aldrig till backventilen på min så ja köpte hela filterhållaren från en skrot passade utmärkt och funkade klockrent så länge jag ägde bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.