|
|
|
|---|---|
|
jag fick ett skumt fel förut då jag åkte i hällregn och rusningstrafik i mörkret-torkarna slutade helt att fungera! Har regnsensor och lurar på om det kan vara ngt relä som jobbar mot den som är på upphällningen? torkarna började sedan fungera igen, för att lägga av, hoppa på igen osv.. Torkarna fungerade inte alls då de stannat, inte ens på högsta läget eller något. Ni som fått byta, vilka symtom ger en def. regnsensor? | |
|
Rent spontant låter det inte som din regnsensor. Tror inte ens sensorn är aktiv när du använder torkarna på normalt sätt. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Såvitt jag vet så är regnsensorn bara aktiv i intervall-läget (första snäppet uppåt). Övriga lägen är "manuella". | |
|
ok, nej, det funkade som sagt inte alls då det var ur funktion.. frågan är då om sensorn och "de manuella" kommandona använder samma relä? |
|
|
hejsan! hade samma symptom som du med regntorkare som stannade i hällregn, inte så kul när man låg bakom långtradare ;) Mina fungerar som vanligt men regnsensorfunktionen har slutat fungera helt. Vad kostar en regnsensor? Är det svårt att byta själv ? //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
Hade samma fel som dig. Va inne på verkstad för nåt annat och bad dom samtidigt kika på torkarna. Va bara ett relä som hade gett upp (i boxen på vänster sida under huv) kosta runt hundringen har jag för mig att byta. |
|
|
menar du under den svarta kåpan med insexskruvar, där styrboxen sitter? "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.