|
|
|
|---|---|
|
För skoj skulle tog jag kontakt med BMW solna om att byta min 116i med en ny 120d Min köptes ny sep 05 för 235 000 (ex rabbatt) DEn har nu gått 3800 mil (mest på landsväg) I vilket fall som helst motsvarande beg bil som säljs på BMW ville de ha 185-190 000 kr Det pris jag blev erbjuden var 140 000 kr. Jag är säker om jag skulle vilja kan jag sälja min bil privat minst för 160-165 000 kr. Så varför skall man lämna in sin bil i inbyte? Är det värt 20-25 000 kr att man slipper sälja den privat? | |
|
Det är inte värt extra pengarna, problemet är att det är få som köper bilar rent, de flesta har något man vill bli av med och det krånglar till det en del! Min erfarenhet är att det är enkelt att sälja bilar av typ. andrahandsbil på annons då det är mindre pengar det rör sig om. De gånger jag annonserat ut "dyrare" bilar kommer det alltid en massa bytesförslag vilket kan vara svårt om man bara vill bli av med en bil. När det gäller entusiast bilar brukar det flesta gångerna sluta med byten mot liknande bilar! |
|
|
Man slipper dryga människor som tror att alla desperat vill bli av med sin bil! Jag har vår Toyota ute på anonns, en kille villa pruta 37k per mail! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Dryga människor....jag har fått ett antal erbjudanden om byte med min 850i, senaste var en skoda från -84, jag vågar inte ens nämna vad han ville ge som mellanpris..., Men mitt svar löd som följer: Hej Tack för ert förslag tyvärr har jag inte möjlighet att ta imot levande djur... MVH |
|
| 1995: Jag hoppas iaf att Skodan var en 120 Rapid iaf, ja menar ett byte "sportbilar emellan"*haha* | |
|
Inbyte: + Du slipper sälja bilen själv, dvs det är bekvämt och tryggt + Oftast får du köra bilen till den nya har kommit ingen överlappningstid utan bil - Sämre betalt för din begagnade bil - Mindre utrymme att förhandla på den nya bilen Privat försäljning: + Mer betalt + Bättre förhandlingsläge vid nybilsköp - Du får inte sålt bilen och har två bilen - Du får sålt bilen 2 månader innan du får din nya bil |
|
| DonAmir: Du måste ju räkna det pris du faktiskt betalade som ditt nybilspris, dvs med eventuell rabatt avdragen. Eller fick du ingen rabatt? BMW:s prislista har INGENTING att göra med vad du verkligen får betala vid köp. | |
|
jag har nu lämnat in min bil på inbyte och fått en demo bil jag fick ett jätte bra erbjudande på en 320i med advantage, comfort och dynamic paketen, mytik blå gått 250 mil Så jag tog detta får bilen imorgon |
|
| Grattis till 3-serien! Don amir | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.