|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| nån som vet hur Bluetooth funkar i E-46 ?har det i bilen men har ingen aning om hur jag kan använda den , har läst boken litte snabbt men vart inte klokare :( , det sitter i en BMW telefon i bilen och ringer man på den så kan man prata med handerna på ratten så ljudet kommer ut från högtalarna men är det det som är Bluetooth i bilen eller kan jag ha min egna mobil också kopplad till den så att om nån ringer den så kan man prata genom samma sätt ? | |
|
Du måste "para ihop" din telefon med bilens bluetooth. I manualen ska du ha en fyrsiffrig kod. Den använder du som lösenord när du ansluter till bilen med din telefon.. du behöver bara göra den här ihopparningen en gång. Sedan kommer den hitta din telefon automatiskt varje gång du startar bilen. Har du navi får du upp allt i telefonen på displayen, adressbok, sms med mera. Vissa telefoner funkar inte t.ex Sony Ericsson P990.. fråga mig inte varför. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
För E60 (ev samma för alla) och inte senaste utgåvan. Men den räcker nog för att komma igång. Annars har BMW svenska manualer för under hundringen. **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
|
Också länken då: Länk **Belåten BMW-ägare i 26 år** |
|
| okej ,min är svensk såld ´men det stog på engelska har jag för mig, försökte lära mig om röst styrningen i bilen i början men gav upp då jag inte kom nånstans, ska testa det ny sa om att para ihop de men hur kommer det funka då ? vad händer med telefonen som sitter i bilen redan ? kommer båda att funka samtidigt då ? på samma sätt där man hör folk genom bilens högtalare och kan bara prata utan att ta upp telefonen nu har jag fått vidarekoppla min vanliga telefonen till ett SIM kort som jag fick köpa till bilen fast det känns litte jobbigt | |
| hittar ingen kod för det ? vart ska den stå ? det enda det stog om hur Original telefonen kopplas till bilen | |
|
Kolla med 0000 som kod. Det är rätt vanligt i dessa sammanhang. |
|
| har provat det gick inte :( | |
| 1234 då? antar att du provat... | |
|
Man får koden vid leverans. Har du inte kvar den får du nog åka in till BMW och få det fixat. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| jag har alla papprerna från lev men hittar inget angående just den , har ett papper där det står om Blutetooth och koden till stereon men inget om koden till Blutooth. det står t.o.m att det inte är laglig i alla länder förstår varför | |
| bmwtouring nej det har jag inte testat faktiskt endast 0000-00000000 :) | |
|
Min kod sitter i Bluetoothmanualen på ett separat inhäftat blad. Har du inte kvar Bluetoothmanualen är den koden säkert borta. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| har ingen maual alls för Bluetooth har en för telefon, Navi , Bilen, Röst styrningen osv men ingen separat för BLuetooth får kolla om jag hittar den sen när jag kommer hem | |
|
Det finns kanske nåe här som passar. Länk |
|
| nu har jag hittat koden men jag lyckas inte att sammankoppla min tel med bilen, går in i menyn Blu och sen söker jag efter nytt hittar min Tel och försöker ansluta utan att lyckas, har gjort tvärtom också så att jag har sökt efter nytt med min Tel och hittat bilen och det går inte så heller. Jag blir jo tvungen att Disconnecta till Bilen för att söka nytt och när jag ska ansluta till bilen igen så går det alldeles utmärkt. Vad är fel eller vad gör jag för fel ?? | |
|
Jag har ingen egen erfarenhet av de prylar du har men jag har en separat HandsFree från Sony Ericsson. För att para ihop telefonen med den HF-enheten aktiverar man först Bluetooth i telefonen och startar därefter HF-enheten som då känner av vilken/vilka enheter i närheten som är aktiverade och parar då ihop telefon och HF-enheten. Ta det i den ordningen så kanske det löser sig - men säker är jag inte. |
|
|
Manual finns här: Länk Tobmag |
|
|
får inte den att funka blir galen på den =( , ska åka förbi Bmw och se om de kan hjäpa mig med det. tobmag, Tack för länken men jag har inga sånna knappar som den visade där, det sitter en Bmw Telefon i mittkonsolen och det är därifrån jag hittar Blutooth menyn. |
|
|
Bakom, eller framför, BMW telefonen ska du ha en liten knapp. Den knappen använder du för att para ihop bilens blåtand med din telefons. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| funkar N95 ?? försöker para ihop de nu men lyckas inte, den hittar inte ens enheten när jag söker med bilen men söker jag med Telefonen så hittar den bilen där jag måste även slå in den koden som jag har men ingenting händer, har även kopplat bort bilen original Telefon tänkte att det kanske förhindrar anslutningen men har inte hjälpt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.