AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.522

Hur svårt kan det vara att hitta en e36 328?

Sida 1 av 2
Verkar vara väldigt svårt att hitta aen SVENSK såld 328 coupe runt 100000 krpnors sträcket
Allt på blocker är importerat o någon sådan vill jag inte ha.
Lite tipps o hjälp uppskattas
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tålamod, håll ut :P Nu till vintern kanske inte många är sugna att sälja till vinterpris, utan väntar hellre på säsong till våren.

// MVH Jocke
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Finns tyvärr inte allt för många "fina" kvar. När 328 såldes ny i Sverige var de en ganska dyr bil, kanske skall fundera på att impotera en själv, finns många riktigt fina kvar i Tyskland.

Kul att de finns folk kvar som är beredda att lägga så mycket pengar på en e36:a, Mycket roligare att köra en e46.

Men som Mixim säger, håll ut till våren.

Daniel

Länk
Det borde krylla av folk som vill sälja sin sv-sålda 328 coupé till dig för 100kkr. Varför vill du inte ha import? Själv skulle jag föredra en importbil när de blir till åren....för rostens skull.

Flåklypa
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Du letar helt klart på fel ställe!

Förra vintern när jag letade BMW för 40-55.ooo kr så dök det bara upp dyrare, nyare modeller upp som t.ex. 328:or för 70-120.ooo kr. Flera av dem svensksålda.

Då var det "fel" årstid...

Vänta till våren och ha tålamod.

_____Vraum!_____
Kul att det fortfarande finns någon som inte köper första bästa vrak till lägsta möjliga pris! För 100tkr får du utan tvekan en riktigt fin svensksåld, välutrustad och lågmilad 328.

Hittade förresten ett antal svensksålda på Blocket, men det är som sagt fel årstid. Har man en 328 enl. beskrivningen ovan står den förmodligen avställd under vintern.
VArför inte en importbil?
HAr bara dåliga erfarenheter av det.
MAn kan itne garantera miltalet för dte första
Visst det g'ller även i sverige.
Men de större risk att åka tid på en import.
Vad vet jag jag kanske får en 328 import där framvagnen är 96 o bakvagnen 97.
Det har hänt.
Hellre en svensksåld lågmilare från sverige med mer utrustning på.
Vart ska man leta efter bilar enligt er??
Dessutom så tycker jag e36 är snyggare än e46 o mkt roligare o köra.
JAg kanske har fel, jag vet inte, men det är ju min personliga åsikt
Visa användare
99
andersjobb
M3 -94b 300hk+
Det stämmer, e36 är mycket sportigare och dessutom lättare än e46orna.
Ni som har 328 Cab
ÄR det värt det?
Menar , man använder den ju bara på sommaren då
Det är LÄTT värt det!
Ok, det är ju inte gratis att ha en bil för +100000 som man kanske kör runt 600 mil om året med, men va faan, man lever bara en gång. :-)
Å andra sidan nu när bilen är avställd så kostar min försäkring bra 25:-/månad och det är ju således den enda kostnaden man har. Plus eventuellt garage.

///Micke
Min cabrio Länk
Ska man sattsa på hardtop?
JA komme bara köra bilen under sommarperioden
Då finns det ingen anledning att skaffa HT.

///Micke
Min cabrio Länk
dj
4
djm
325i -92
den här är riktigt fräsch.

Länk

ring och titta på den iaf..

Nej de är inte min bil.
oggyone: Svensksålda, lågmilade 328 E36 coupe är riktigt sällsynta eftersom det var ett annat ekonomiskt klimat i Sverige under mitten av 90-talet än vad det har varit under de senaste 6 åren. Dessutom var bilen mycket, mycket dyr i inköp.

Om det är svensksålt som gäller får du helt enkelt rikta in dig på att dessa generellt har mycket mindre utrustning än de tysksålda. Har den svensksålda bilen skinn, sportstolar och komfortpaketet där klima + farthållare ingår får den anses som mycket välutrustad.

Jag skulle nog satsat på en importerad. Dock lär du bli positivt överraskad av att du inte behöver använda mycket mer än 3/4 av din tilltänkta budget :-)

När det gäller rost så är E36 en gammal bil så mer eller mindre rost lär det finnas på dem, oavsett om den rullat i Tyskland eller Sverige.
djm,
bilen du länkar till är prisvärd om allt stämmer, ovanligt välutrustad för att vara sv.såld. Dock är det mycket tveksamt att bilen har m-paketet då den saknar m-sidokjolarna, m-listerna och svart innertak.
Dessutom ser det ut som om den ena tröskeln är rejält angripen av rost, kan tänka mig hur resten av bilen ser ut då. I alla fall gillade jag verkligen inredningen bortsätt från mattorna och att den inte har passagerarairbag.

Varför svensk såld?
JA risken är iallfall minder att man fifflat med mätaren.
Vilket i sin tur leder till oväntade reparationer och liknande
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Pratar vi om en tio år gammal bil är skicket viktigare än miltalet. Liksom import eller svensksålt.

Om jag själv skulle spendera den mängden pengar på en E36 skulle jag leta tills jag hittade en mycket välskött bil med ursprunglig lackering.

Om bilen inte är omlackad och fortfarande i bra rostfritt skick vet man att den är väl underhållen kosmetiskt och då brukar även det mekaniska vara problemfritt. Hellre välvårdad 20´- miilare än bruksskött 10´- milare när bilen börjar få några år på nacken. Att en eller annan panel är omlackad är inget problem, men är hela bilen omlackad är det svårare att veta hur ursprungsskicket är.

Med det synsättet har jag fem mycket väl fungerande bilar i mycket bra kosmetiskt och mekaniskt skick med medelålder på 25 år. (Inkl mina två relativt nya BMW som man inte kan förvänta sig annat av)

**Belåten BMW-ägare i 26 år**
Ja vet att ja skrev att ja hellst inte vill ha import men nu har ja ju kollat på just en import.
elcab + hardtop stora färd o klimator.

Den har xenon ,men xenon fanns väll inte på 98:or ?
Väldigt fin o fräsh vad ja kan se

Tvekar angående hard top, vad ska man me den till, ja ska ju köra under somamren bara.
Tanken är att ha den i varmgarage under tiden den är avställd.
Nångra mer tipps av nån?
Xenon kom med E46 så den -98 du kollat på har fått det eftermonterat och är således inte original.
Som jag skrev tidigare, ska du bara köra som jag, när det är finväder så behövs absolut ingen HT.

///Micke
Min cabrio Länk
För den slanten hade jag nog givit denna en chans...

Länk

BMW convertible...watch the stars in style!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.