|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Lyfter gammal tråd. Till glädje för gamla Teknikens Värld-prenumeranter har Daniel Frodin äntligen fått sparken. "Han är en idiot" säger en omdömesgill sportbilsägare med insyn i turerna på redaktionen. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Halleluja! :D Kanske dags att ge sig på en prenumeration igen då. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Yepp, det kan det vara Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Det var goda nyheter. Jag är försiktigt optimistisk inför framtiden, men vill först se vem som efterträder Frodin och vilken inriktning tidningen får. Kan för övrigt komplettera tråden med en ny tidningsbekantskap: Octane - UK 70/100 Ett impulsköp föranlett av ett på omslaget utropat reportage om "All the aircooled 911s!" Målgruppen anas redan av baksidans Patek Philippe Nautilus annons: ytterst välbeställda människor som köper och säljer bilar i investeringssyfte. Känslan av att det handlar om köpa och sälja genomsyrar hela tidningen. Inget ont i detta, men någonstans blir det något tröttsamt. Att säljannonserna återfinns i hela tidningen istället för i en separat sektion, som i t.ex. ams, gör det inte bättre. Provkörningar och tester som vi är vana vid från konventionella biltidningar finns inte. Å andra sidan är reportagen bra och välskrivna, och bilarna är genomgående intressanta och åtråframkallande. Prisbilden är inte helt ointressant, även om bilarna ligger utanför ens egna budget. En tidning som gör mig lite kluven, men ändå värd att hålla ett öga på. Har en bra webbplats: Länk Håller långsamt på att beta av de andra tidningarna som nämnts i tråden. /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
Läser ingen utom jag Car and Driver? Engelska Car är faktiskt en trevlig bekantskap. Road&Track har jag köpt sedan 1961, men nu för tiden läser jag Peter Egan och bläddrar raskt igenom resten av tidningen. Tyska Auto, Motor und Sport inköps varannan tisdag på press-stop i gallerian, sedan hem och korken ur en god flaska vin för en trevlig kväll. Fast nu är det dags att prenumerera, ty press-stop har fått för sig att kunderna vill lyssna på intelligensbefriat babbel från någon kommersiell radiokanal när dom väljer tidningar. Harry |
|
|
BMW TOTAL, en otroligt välskriven och seriös tidning. Daniel Länk |
|
|
Automobil utan konkurrens, (nu endast 10nr per år vilket gör den ännu bättre) har alla nummer från Dec 1989 samt många mellan 1982-1989 också!! (Automotorsport mfl är superbra, känns dock lite mer massproducerade med tunnare papperskvalitet vilket gör dem + många andra till mer vecko/dagstidningar som man sedan gör sig av med. Finns naturligtvis många, men för en entusiast så ligger Automobil bra till, tyvärr är det lite mindre av de gamla bilarna nu samt det där lilla mekar kapitlet är annorlunda dvs collection, men annnar en kanon tidning som är verkligen bred. Ombyggda och custom bilar är inget för mig och jag finner Bilsport som en smaklös tidning rent generellt (även om det finns "guld" inslag även i denna tidning). |
|
|
Tjenare särskilt trevliga reportage i dagens Automobil Mvh Morgan Alpina Club Schweden Länk |
|
Gemini__ |
Ja, nyaste Automobil är det bästa numret jag läst på länge. Otroligt trevlig läsning, speciellt om BMW M535 och även Alpina B10 BiTurbo som var med på ett hörn. Mvh: Thomas |
|
De tidningar ni nämner är trevliga tidningar o läsa, men vill lyfta fram lite Vi Bilägare som en bra tidning. Vi Bilägare lyfter fram många saker som andra tidningar inte gör går in lite mer in på ljupet som t ex rostskydd på bilar. |
|
|
Senaste Automobil är den bästa biltidning jag läst någonsin. Punkt. Slut. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
Gemini__ |
Ja, Vi bilägare gillar jag starkt också. Tar upp många intressanta saker, håller med dig där AMET. Kalle: Synd att inte du fick vara med i tidningen där de presenterade äldre prestandavagnar, du har ju halva inne där redan (ditt lilla gästspel tidigare i den tidningen). =) Mvh: Thomas |
|
Thomas, Jag har åtminstone ploppat upp på deras hemsida igen... och håll utkik för snart blir det ännu mer om min M5 på automobil.se ;-) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Håller med acey med vissa små förändringar.. 1. EVO - England 2. CAR Magazine - England 3. Top Gear - England Svenska tidningar tycker jag tyvärr är ganska dåliga.. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Kalle: Ja, jag gillade senaste numret av Automobil skarpt! Jag har sedan ett par år en prenumeration på svenska AMS, men måste säga att Automobil ger ett betydligt mer seriöst intryck. Å vad sugen jag blev på M535:an... /ElakaKatten |
|
|
Ja, Automobil håller ställningarna som bästa biltidningen! Kalle, läste din uppdatering om M5:an. Fy vad tråkigt! Men det blir bra läsning :) När det gäller automobil och ams tycker jag att de förtjänar mycket beröm för sina webbsatsningar, även om det inte påverkar bedömningen av själva tidningen. /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
Gemini__ |
Kalle: Ja,nu hittade jag din nya artikel på hemsidan. Bra skriven artikel, tråkig historia dock. Mvh: Thomas |
|
Nej, jag misströstar inte, bilen går som en dröm igen och i sommar blir det många M-mil :) Kul att ni gillade artikeln... men det mesta har ju gått att läsa i min bilblogg här på AP sedan länge :D Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Som alla andra läser även jag helst automobil. Gladde mig åt reportaget om M535:an, men blev nog lite besviken. Hade hoppats på mer info om bilen, och inte levnadshistorien om gubben som köpte sig en e28 istället för sin gamla peugeot. Kunde dom inte ha funnit på något intressantare att skriva om bilen? | |
|
Finns det inte någon "BMW ONLY" tidning som rekommenderas. Helst på ett språk som man förstår, t.ex. engelska? Svekke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.