|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem, det blir välldigt ofta imma/fukt på rutorna inne i bilen! Vatten mängden minskar även i kylaren, inte blött eller fuktigt på golv eller väggar i bilen. Har även kollat oljan, det finns inget vatten där :) Vad kan det vara, har fått lite olika bud? 1: Dränerigen till AC´n igen täppt 2: Kupé filtret igensatt Vad tror Ni? | |
| Minskar vattennivån så skulle jag misstänka ett läckage? Kolla värmepaketet. Lyft golvmattorna och känn efter, särsklit vid passagerarstolen fram. | |
|
Har lyft golvmattorna på båda sidor men inte hittat någon fukt. Men jag får väll testa och lägga lite papper under mattorna och se om det blir blött. |
|
| Kupefiltret, då det har mycket med flödet att göra. | |
|
Har du bytt kupe filter? Om inte så gör det! Kör du med snö flingan intryckt? Det ska du göra. MvH Bmw 4-ever Lycklig tvillingfar |
|
|
Har inte bytt kupé filtret så det ska jag ta och göra vid tillfälle. Snö flingan är intryckt + cirkulations knappen. |
|
| Om cirkulationsknappen är intryckt så byter du ingen luft i kupen, och då leder du inte ut någon fukt heller.. | |
|
Kan ju vara 2 skilda problem. Kylarläckage/läckage i behållaren och eller igensatta kupefilter. Bara till och leta och börja men en sak i taget. :) |
|
|
Stäng av återcirkulationen. =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
| Herr Gaspedal: Det ska jag göra! :) | |
|
en fråga när ni ändå är inne på (snöflingan) jag trycker på både snöflingan å cirkulation men ingen lyser av dessa ,bakrutevärmaren lyser minsann Någon som vet om det är bara lampan som brunnit eller vad kan det vara? och en sak hur kan man ta reda på om ac'n fungerar fullt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.