|
|
|
|---|---|
|
när bilen stått nån dag så går den hackigt o luktar bensin. nån som vet vad det kan vara för fel eller hjälpa mig komma på vad det kan vara?? | |
|
Vad har du för 535? m30 m62 ? På en 525 jag hade att göra med så var det så enkelt att bensinslangen i motorrumet var spruken. Om du menar att den luktar oförbränd bensin ur avgasröret så har det högst troligt att göra med tänd delarna. Kulle börja kolla Fördelare och tändkablar. Hade en gammal ford som betedde sig som du beskriver. Fick man igång den körde ett tag så göttade sakerna till sig och den funkade fint. Men stod den ett tag var den riktigt tjurig. Efter byte av födelare rotor kablar och stift försvann alla problemen. OBS det var synligt slitage i fördelaren och allt var allmänt sunkigt. Bara ett tips. Hoppas det löser sig. -Phil |
|
| Jag har samma problem på min 525 kolla högst upp på motorn där sitter bränsleslangen, min läkte så jag drog åt den men den läcker igen så jag skall byta slang och klämma. | |
|
det luktar inte ur avgasröret det luktar fram vid motorn och i coupen men sen när man kört en stund så slutar det lukta iaf i coupen. sen e det den första BMW jag äger så jag vet inte om det e en m30 eller m62 hur kan man se det? |
|
| haobitser: Vilken årsmodell av 535 har du? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.