|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skulle behöva hjälp. Är intresserad av en M3 cab -96. Estorilblå med svart cab. All utrustning tror jag att det är. Känner till ägarna innan (2st) och den är i riktigt bra skick. Har enbart gått 5500mil. Vad kan den vara värd?? Var försäkrar man denna bil billigast?? Tacksam för svar! | |
|
Nu under vintern så tror jag den är värd runt 145', max 150'. +för milen och färgen. All utrustning har nog ingen bil, har den hardtop tex? Trygg-Hansa är förmodligen billigast för den bilen, men kolla runt innan om du köper bilen. Länsförsäkringar ville ha 96'/år av mig när jag hade min cab, helt sjukt :) Lycka till! //Agge |
|
|
Kolla hos insplanet för bästa pris kanske?... Blir ju aldrig direkt billligt med M3or... men jag säger samma sak om BMW som om HiFi-System... Det är mycket pengar, men aldrig dyrt =)... // MVH Jocke |
|
|
Hej och tack för svaren. Nej billigt är det ju tyvärr inte. Vesta va dom billigaste. Hittade dom på någon annan tråd här inne så tack för det!! Nu är bilen inhandlad så det e bara att vänta till sommaren! :) |
|
|
Grattis till en skön bil! Då är det bara att hoppas på en varm sommar, när den väl kommer :) //Agge |
|
|
Bara ett inlägg om försäkringen. när jag skulle teckna försäkring precis efter M3 köpet förra året ville trygg hansa ha 27000:-, länsförsäkringar 24300, Sockenbolagen 14000. ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
Ja det skiljer verkligen mycket hos bolagen. Vet att trygghansa inte vill försäkra dessa bilar därav premien. Vesta kostade mig ca 10,000:- om året. tyckte det va helt ok. Sen ska jag inte köra den på vintern så då blir det "billigare" Nu får det bli sommar igen........ |
|
|
a_wingard73: sockenbolagen brukar väl inte ta in importbilar dock (??) eller var din m3 -97 sv-såld? mvh |
|
|
Rolex, det gör dom om man har hem försäkringen hos dom, jag frågade för några veckor sen. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Ja som Abbe skriver så gör dem det om man har hemförsäkring eller nåt annat försäkrat hos dem sen tidigare.. kanske en annan bil ex. ///M-Power När du älskar att köra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.