|
|
|
|---|---|
Vonsan11 |
har en 318 is -94,köpte den i somras,den har blinkat å så i instrumenteringen då och då...men jag har inte brytt mej om att åtgärda det,men sen i går när jag skulle hem från jobbet,så började han blinka lika igen sen såg jag hur allt bara dog sakta som när man drar ner en dimmer...till slut dog bilen...suck...väntade ett tag ...sen va de bara att starta igen...men kunde åka typ i 3-4 min...så blev de lika... nån som vet ...generator...eller laddningsregulator...hur vet man om de e de ena eller andra?? |
| är det laddningslampan som blinkar? | |
Vonsan11 |
Nej allt blinkar ..all instrumentering...sen dör den sakta allt blir svagare och svagare...till slut lägger den av |
|
Min E30 var så fast tvärtom.. destå mer jag gasade ju mer lös de och blinkade.. Kom jag upp i varv så dog stereon. Mätte sedan vad bilen laddade, vilket den gjorde hela 16,5 volt. Byttte laddningsregulator och allt vart frid och fröjd. 328: [Avställd] Länk 318: Länk /Jonsson |
|
| Är väl glappt i dimmern, inte så ovanligt. | |
Vonsan11 |
glappt i dimmern????...då ska väl inte bilen lägga av??..*ler* jag tror jag btetsar å byter laddningsregulartor |
Vonsan11 |
de bidde en ny generator!....bara så ni vet!..**L* |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.