|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag undrade lite hur mycket det kan kosta att lämna in mina orginalkjolar för lackering? Eller är det ens värt att få någon lackerare att göra det? Undrar hur ni andra har gjort, har ni gjort det själva eller låtit någon lackerare göra det? Till sist undrar jag hur dom som har köpt dimljus på stylabilen.se har fått dit sina? När jag sätter dit dom så är det ett jävla mellanrum där dom ska sitta fast, alltså sitter dom inte stilla. Är det något speciellt man ska göra, eller är det fel på mina? :P Mvh, Niklas | |
|
Hej! Jag ska lacka ner orginalkjolarna innom en snar framtid. Ska bara beställa färg, sen ska jag sprutlackera i garaget. Får se hur det blir. - Fortsättning följer |
|
|
Däcktjuut: väntar med spänning då jag alltid undrat hur man gör med den där lite "gropiga" ytan... ska man kanske slipa ner den helt? _____Vraum!_____ |
|
| Någon annan som skulle kunna bidra med svar, gärna folk som har lackerat själv eller lämnat in den, vill gärna ha en liten prisuppgift. | |
|
Hoppas din lack på dörrarna och skärmarna är fin för annars kan det bli en väldig nyansskillnad! Lycka till : ) |
|
|
Tänkte hur som helst lämna in bilen på rekond, och nyansen tror jag väl är rätt fin i dagsläget. Men hur blir det om man bara sprayar om med sprayburk? Är det omöjligt att det blir bra? Vad skulle ni rekommendera, sprayburk, lackspruta eller lämna in. Räkna med kostnaden även när ni tänker på detta. |
|
|
Funderar också på att lacka ner. Den gropiga ytan tänkte jag försöka spackla till. Angående färgskillnader så åk till en riktig färghandlare som blandar färgen efter den lacken du har. Standardlacker efter färgkoderna kan skilja en del. __ BMW - When you need power and comfort. |
|
|
sharic : jag skulle inte rekomdera att lacka med sprayburk då det är svårt att få en fin yta om man lackar större partier. Blir bäst att köra med 2-komp lack. Kan du lacka så blir nog resultatet helt ok om du gör det själv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.