|
|
|
|---|---|
|
Hallo, tänkte höra om nån kan förklara enklaste sättet att få tag i ett avgasintyg då jag ska byta från automat till manuell växellåda, har ringt till M-bilar i V-ås och fick svar att det var inga problem, dock var jag tvungen att fixa fram avgaspapper från en manuel bil?? väldigt lätt!!! känner ingen med manuell bmw 535 e34. Nån som har ett annat telenummer att delge mig med personal som kan fixa ett intyg? Mvh Mvm_moda. | |
|
Mig veterligt finns ingen som lyckats besikta om från aut. till manuell. Avgasintyget är ju minsta problemet det går att köpa/beställa från BMWs gen.agent men intyget gäller ju bara en fabriksbyggd manuell, det är inte samma motor, styrbox, bromsar, avgassystem, bakaxelutväxling mm. på din bil. |
|
|
Så, hur har de gått till väga de som kör med manuell i sin gamla automat? För dom finns ju. Tar dom en 2:a på bilprovningen och kör tills ombesiktning? |
|
Paap Reeder |
BMW skriver inget papper på nått sånt. (Om dom inte ändrat sig de senaste 2 åren) Det är rökt efter -88:or ... om du inte själv skall ta fram intyget men det kostar som en M5:a ... så min idé är: glöm det ... eller chansa på att det inte upptäcks ... MEN! om bilprovaren trycker in en 2:a i sin handdator pga "fel" låda sjunker bilens värde till skrotpremien ... om man inte vill skruva dit de "rätta" prylarna igen. MVH /// Paap R |
|
Jahapp, aja, redan "blåst" tokmycke pengar i bilen , te.x v-låda är en getrag 290, tror den heter så, sitter i alpina b10 biturbo. Bytt bakaxel till en med lameldiff,, Bromsar modell vulgo från Brembo, väghållningspaket, bilen är i stort klar med ny inredning, oso måste jag alltså kapa isär igen för att bygga automat igen??? Njae, jag ska försöka med lite kontakter först isf... Men man får väl skylla sig själv att man inte "kollar" innan, har byggt om många fordon tidigare utan bekymmer, nedrans BMW. (Nej, delarna är inte till salu, inte ännu iaf) |
|
Paap Reeder |
... hissingefolket skriver ut intyg på en v70 man till dito aut o s v har jag hört sägas men det gör som sagt inte bmw-folket. Helt rätt att undersöka noga ty alla sådana "bestämmelser och policys" varierar över tiden. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.