AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.018

728i E38 - Mycket bil för pengarna!

s0924
Vad sägs om prissänkningen. Länk Snacka om att få mycket bil för pengarna. Men är priset på 7-serien på väg ner så kraftigt?

Scheckheft
Hej
Lågt miltal men sparsamt med utrustning. Utgångspriset var på tok för högt. Även 149tkr blir inte så lätt att få ut. Och ja, E38 har varit på väg ner länge. Nu är det faceliftmodellernas tur att sjunka till priser som gör det intressant att äga en sådan bil igen :).

Mvh
Scheckheft
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Även faceliftbilarna börjar ju bli till åren nu, men visst är de extremt mkt bil för pengarna, i synnerhet med de låga miltalet. 728i hade helt klart varit mitt val om jag var ute efter en E38 som bruksbil.

BMW CS #5139
Snacka om lågt pris: Länk

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Fin bil i första annonsen, på tok för högt pris. Håller med om att E38 728 är en utmärkt bruksbil, fast man ska ju helst ha en av de lite större motorerna för att den riktiga körglädjen ska infinna sig :)

Wilhelm Svenselius
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ja.. En 728i e38 vore ju en alldels ypperlig bruksbil. Bekväm, stor, säker, SNYGG och så vidare. Komforten är ju ljusår ifrån e36.. Man blir allt sugen på en sådan! Kanske lite gubb varning men det kanske ett par 20" alpina avhjälper? :)

Det enda negativa med dessa underbara 7:er är väl driftskostnaderna? Tung, sliter mkt på leder, dämpare, stag osv. Mycket elektronik som kan fela? Men en 728i borde vara det gynnsammaste valet. Men det är nog en skillnad ändå om man jämför med e36......... ??

ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Jag var och kollade denna bil häromdagen.

Den är mkt välvårdad, så gott som i nyskick, en tidigare ägare.

Tycker man inte att motorn är för liten och inte har behov av navi/tv så tycker jag att den är ok.

Sen är det väl alltid svårt att bedöma priset, Automax i Kalmar är väl kända för att ta i när det gäller beg. priset på BMW-bilar, men de gånger jag bytt bil hos dem så har jag fått oförskämt bra inbytespris på den bil (BMW) jag bytt in.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.