AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.070

Besikta med röda bakljus?

To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Hej.

Jag ska eventuellt snart besikta bilen.
Har sprayat baklysena proffsigt, syns inte att det är hemma gjort.
Dock så är dom röda, helröda...läste att man ej klarar besiktiningen med dessa. Ska jag klistra fast reflex baktill, går det då..röd eller?

Tack på förhand

beemoholist
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Själva färgen på lyktglaset har ingen storre betydelse när det gäller baklysen men dom ska vara E-märkta o lysa med rätt färg för rätt lampa.
Tror inte att du måste klistra på reflex men kolla med ficklampa på kvällen om det org. reflex funkar annars är det bara röd bak som gäller.

BMW - Beroende Med Wilja!
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
OK, så jag ska kolla att reflexen fungerar helt enkelt.
Måste blinkersen blinka orange också?

Tack

beemoholist
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Ja, det måste dom. Och du får inte modifiera en E-godkänd lykta, så ser besiktningsmannen det lär du åka på anmärkning.
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
OK. klantigt att man målade dom, tänkte ej på det..

Är ok gjort så.. har jag tur så.. undrar om man kan få bort sprayfärgen :/

beemoholist
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Om det syns att den är modiferat så blir det problem men många gånger gör det gemon annars få bort färgen blir inte lätt..

BMW - Beroende Med Wilja!
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
för att få bort toningen på glasen så pensla dem med rikligt med bromsvätska och torka sedan bort färgen när den lösts upp av bromsvätskan, har själv gjort detta på flertalet bilar med lyckat resultat. Det är lite tidskrävande och kan ta upp till ett dygn innan allt är borta och man får pensla flertalet gånger. OBS! se till att lyktorna är bortskruvade så du inte riskterar att förstöra lacken på bilen.
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Tackar för tipsen, jo Hall112 en sådan grej skulle man bli sur på. Om man hade glömt att ta bort dom..

Mvh

Tommy

beemoholist
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.