AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.642

Har köpt fm-sändare idag.

sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Hallå!

Köpte mig en fm-sändare idag. Ska bli intressant och se hur det låter.
Saknar cd-växlare i min vagn.. så blir rätt trist med radion i längden.

Nån som kör fm-sändare med professional anläggning och DSP?
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
FM sändare låter ok förutsatt att du hittar en ledig kanal helt utan störningar. För mig räckte det dock inte så jag skaffade en IceLink vilket levererar mycket mycket bättre ljud.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Delge oss gärna dina erfarenheter av din FM-sändare. Jag funderar på att göra sammaledes.

Mvh
Mikael
sw
570
swunge
BMW 320i Touring -03/2
BMW 525i Sedan -88/7
BMW 327 Turbo -88
BMW 323i -86
Har provat lite ikväll.

FM-Sändaren är inköpt på ClasOhlsson för 149:- (blå display, klocka, temp)
Det går att ställa in valfrifrekvens på den digitaladisplayen.
Och sedan lagra dessa på 3 snabbknappar.

Provade att spela med 3 st olika spelare, minidisk, cd och mp3 spelare.
Skillnaden blev bara hur stark signal och hur mycke bas / diskant de olika spelarna ger ur hörlurutgången.

Ljudmässigt så är jag faktiskt imponerad!! :)
Gick att dunka på riktigt bra. Problemet uppstår väl när man byter låt eller pausar då man har väldigt hög volym på stereon och Fm-sändaren ger ut nån störning så det brusar/sprakar i högtalarna.
Funkar bra om man spelar "normal volym" (så det går prata med den brevid)

Fm-sändaren och mp3 spelaren kunde ligga både i myntfacket och armstödet med stängd lucka och det blev bra ljud!

Såg att Kjell & CO har en fm-sändare för 299:- nu.. Vore intressant och veta om den är bättre, sämre, samma?
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Har i helgen köpt samma sändare. Men jag får inte till ngt bra ljud. Det brusar lite och sprakar ibland, men mest är det ett högfekvent tjutande ljud som inte riktigt försvinner.

Är en dyrare sändare starkare ellelr vad gäller?

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
+ en sak till, det går inte att ha TP i gång, för då sticker radion iväg och letar upp en annan signal än den som är inställd på MP3n så att säga. Någon som har en lösning på detta?

*BAWORAK*
Det är och förblir begränsningar med FM-sändare, oavsett om de kostar mer än stereon. T.ex så blir aldrig frekvensomfång och brusfrihet lika bra som vid direkt anslutning, detta ligger i själva systemets natur med pilottonssystemet för stereo osv. Till detta kommer störningsrisken från andra sändare osv, att köra signalen genom luften någon meter är bara meningsfullt när det inte går att direktansluta.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.