|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har hamnat i deep ... Har en BMW 318 från 2000 som står hos BMW. Den har fått diagnostiken att motorstyrenhen troligtvis är trasig. Det här kalaset skulle kosta ca 10000 att byta. Är det någon här som bytt ut en sån själv? Går det? Har fått indikationer på att den hör ihop med startspärren och att allt måste kodas om när man köpt en ny/begagnad. Därför skulle det inte gå att köpa en från skroten. Erfarenheter?? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stämmer tyvärr bra en beggad DME kan inte användas till någon annan bil, är inte kodbar enbart en ny. ///MVH Hasso Länk |
|
Följdfrågan blir då. Hur kommer jag runt utgiften... Eller i alla fall får ner den till en rimligare nivå? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har du ingen maskinskadeförsäkring så är det bara är bita i det sura äpplet o betala , men jag ställer mig frågande "troligtvis trasig"?? och varför har den gått sönder?? är inte så ofta en motorstyrning ger sig utan anledning. ///MVH Hasso Länk |
|
I min 95a så opererade jag ur flashminnet och micklade i det i nya,före vid test med dme boxen från skroten fanns ingen gnista. Nu är det säkert mer parametrar som kan ställa till det i din 00a?? Min box pajjade pga skyfall som gick ända in i plastboxen. Mvh/Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.