|
|
|
|---|---|
| hur ofta har ni eran Sport knapp intryckt på era m3or ? jag har märkt att jag har nästan aldrig haft den intryckt sen jag köpte bilen, känns som att man glömmer bort den, tråkig att den stänger av sig själv när man stänger av bilen. men nu till frågorna : är det dåligt för motorn att gasa fullt utan att ha den intryckt ? tänkte mest på att den kanske inte andas lika bra osv. Vad gör den för skillnad på bilen ? dåligt att ha den intryckt efter varje start ? | |
Lars Jakobsson |
Jag använder den dagligen..skönt att ha vid typ omkörningar o sånt när man vill ha lite piggare gas pedal.. Det enda den gör är att gas pedalen blir känsligare...står i instruktionsboken.. nej..det är inte dåligt för motorn. |
| Lars trycker du in den direkt eftre start eller när du ska köra om osv ? i min instruktions bok stog det att använd den när du står still eller aktivera den då om jag inte minns fel.. | |
|
Maxad: Jag använde den när jag behövde dvs väldigt sällan, dock aldrig istan. Bara på större vägar då man som bäst hade behov av den. |
|
Lars Jakobsson |
Nja, det är olika..jag har både aktiverat den under körning och stillastående.. Som sagt, det reglerar enbart känsligheten...inget annat. |
|
starre: känner också litte samma sak , man klarar sig utan den. Kommer alltid på efterhand att den inte va intryckt när jag drog på. Lars : okej Tack, va litte tvektsamt bara om det va som på min Z4a att den skulle öppna avgasen också, så det kanske inte är så jätte bra att dra på fullt utan den intryckt. Tack för svaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.