|
|
|
|---|---|
| Jag har problem med att beläggen rostat fast mot trumman på höger bak. Det går verkligen inte att "köra loss" Försökte i helgen att plocka av trumman med det går inte. Går inte att bogsera bilen heller. Nån som har lite tips hur jag kan gå vidare? Har ingen lust att bärga bort den. | |
|
Pröva å värma upp precis där de fastnat och sen knacka med något runt området där de sitter fast,brukar fungera bra! För man kan ju inte hålla på med en massa kemikalier där om du ska köra med den efter... |
|
| Elda inte på för mycket bara, då kan fettet i lagrena smälta och rinna ut och lagret skär... | |
|
Banka och värm, försiktig med värmen bara. Hur ser det ut bak på din bil, kan du ha däcket/fälgen på och trumman lös? ha isåfall däcket på så får du större hävarm, så kan du rycka o dra o sparka på däcket. I värsta fall får du försöka komma in i trumman och spraya 5-56, och sedan rengöra trumman med bensin (tekniskt ren, inte pumpsoppa) och byta belägg.. Det ska gå. :) -- Markus |
|
|
Fick tips av en verkstad att banka så in i.... Skall jag värma på trumman då tro? Funkar det med värmepistol? Fick även tips att jag kan pilla med en mejsel lite i det bakre av de 5 bulthålen och på så sätt komma åt belägget? Kan det stämma? Det är såååå underbart att bilen står ute och att det ösregnar och blåser i gbg idag! Nån som vill byta? haha |
|
|
Att banka med storslägga gör underverk, jag har aldrig varit med om att behöva värma i ett dylikt fall. Och då har jag lossat bromsar på bilar som stått 25 år ;) -- Markus |
|
|
Vill tacka alla som hjälpt mig. Hade sjukt flyt igår. Fem minuter innan jag kom hem slutade det regna. Domkraft fram. Av med hjulet. Fram med släggan. 10-15 slag och tro det eller ej. Det släppte!!! WOW HÄRLIGT UNDERBART! Tack alla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.